szs
Sindikat SŽS - Sindikat Železničarjev Slovenije Sindikat SŽS - Sindikat Železničarjev Slovenije szs szs szs szs szs szs
Uporabniško ime:
Geslo:
nov uporabnik
Sindikat SZS
dot  O sindikatu
dot  Železničarijada
dot  20. obletnica SŽS
dot  Delovni pogoji
dot  Letovanje
dot  Kolesarska sekcija SŽS
dot  Planinska sekcija SŽS
dot  Ugodnosti za člane
dot  Povezave
Železničar
E-novice
Član
Novice in dogodki
24.8.2010 - Vabilo na javni protest
24.08.2010 08:26:14
Vabimo vse prizadete, da se udeležijo javnega protesta 31. avgusta 2010 ob 10.30 pred poslopjem Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve v Ljubljani.


 podrobnosti
 
Druge novice in dogodki
Ponovoletni koncert KD Godba Slovenskih železnic
18.12.2016 18:02:19

Spoštovani,

KD Godba SŽ vas vljudno vabi na ponovoletni koncert, ki bo 7. januarja 2017 ob 19.00 v športni dvorani v Radečah.

 
Izjava Sveta delavcev kapitalsko povezanih družb Slovenskih železnic
23.06.2016 10:23:28
V povezavi z medijsko odmevnostjo dogodkov, ki so povezani z Luko Koper, se v sredstvih javnega obveščanja pojavljajo trditve, ki škodijo interesom podjetja Slovenske železnice, d.o.o., in posledično zaposlenim v podjetju. V tej luči predstavniki zaposlenih posebej kritično ocenjujemo izjave aktualne predsednice nadzornega sveta Luke Koper, ki v povezavi z ustanovitvijo posebne družbe za izgradnjo drugega tira, ocenjuje ta projekt vlade kot »čisto pranje denarja«. Prav tako je sporna in škodljiva vsebina javnega pisma širšega vodstva Luke Koper, v katerem je, v povezavi z domnevnim ustanavljanjem posebnega holdinga, podana ocena, da se s tem »rešuje druge neučinkovite državne strukture«. Ker smo podobnih izjav iz minulega obdobja že vajeni, ni težko uganiti, koga so imeli avtorji tega pisma v mislih.
 
V luči teh izjav predstavniki zaposlenih odločno zavračamo vse neutemeljene kritike in sporne ocene, ki letijo na račun Slovenskih železnic oz. na račun zaposlenih v podjetju. Zaposleni v sistemu Slovenskih železnic smo v zadnjem obdobju bistveno prispevali k temu, da je podjetje danes uspešna gospodarska družba. Sistem Slovenskih železnic je ob aktivni vlogi zaposlenih prestal zahtevno kadrovsko in poslovno sanacijo in se v tem smislu bistveno izboljšal, saj celotna skupina, ob bistvenemu zmanjševanju zadolženosti, ustvarja dobiček.
 
Kljub domači in tuji konkurenci ohranjamo visok tržni delež pri prevozu tovornih vlakov. Dodana vrednost na zaposlenega se je v zadnjem obdobju bistveno povečala. Ob tem poslovni preobrat Slovenskih železnic ni grajen na zaposlitvenem sistemu, kjer bi večino dela opravili delavci v dvomljivih pogodbenih odnosih z zunanjimi podizvajalci. Poslovni preobrat Slovenskih železnic je grajen na podmeni, da se 7741 zaposlenim v skupini zagotavlja spoštovanje pravic dogovorjenih s kolektivno pogodbo in splošnimi akti. Z vsemi temi rezultati dokazujemo, da je lahko državno podjetje tudi uspešno podjetje, kar Slovenske železnice vsekakor so.
 
Ob tem zagotavljamo visok nivo vzdrževanja in varnosti vodenja prometa na dotrajani javni železniški infrastrukturi in s tem ustrezne pogoje poslovanja celotne logistične dejavnosti v Republiki Sloveniji. Dokaz, da je temu res tako, so aktivnosti, ki so jih v korist celotne logistične dejavnosti v Republiki Sloveniji vodile Slovenske železnice v času naravne katastrofe, ki je bila posledica žledu, kjer smo v letu in pol z velikimi napori pripomogli k odličnim rezultatom celotne logistične verige v Republiki Sloveniji.
 
Zaradi vseh teh dosežkov si diskvalifikacij, ki gredo na račun Slovenskih železnic, ne dovolimo. Bomo pa tako kot do sedaj, tudi v bodoče podpirali vse aktivnosti, ki vodijo k nadaljnji rasti skupine Slovenskih železnic in posledično boljšemu socialnemu in ekonomskemu statusu zaposlenih.
 
In ker je izgradnja drugega tira Koper-Divača eden izmed predpogojev za dosego teh ciljev, bomo tudi v prihodnje podpirali vse aktivnosti, ki vodijo k doseganju teh ciljev, vključno z ustanovitvijo slovenskega logističnega holdinga.
 
V tej luči pozivamo poslovodstvo družbe, da stori vse potrebno za ohranitev dobrega imena družbe in zaščito zaposlenih na Slovenskih železnicah. Pri tem uživa vso našo podporo. 
 
Svet delavcev kapitalsko povezanih družb Slovenskih železnic
predsednik, Silvo Berdajs l.r.
 
Dobrodelni koncert KD Godbe SŽ
27.09.2014 21:05:32

Vabimo vas na dobrodelni koncert KD Godbe Slovenskih železnic z glasbenimi gosti, ki bo v nedeljo 28. septembra 2014, ob 20.00, v Kulturnem centru Primoža Trubarja v Šentjerneju. Celoten izkupiček od prodanih vstopnic bo namenjen prizadetim občanom v poplavah ter organizacijam, ki sodelujejo pri odpravi posledic poplav v občini Šentjernej. Zato pozivamo vas, vaše družinske člane, prijatelje in znance, da se vabilu odzovete v čim večjem številu in na ta način pomagate prizadetim.

Priložen je tudi poziv za pomoč  in informacije o dobrodelni humanitarni akciji »Pomoč prizadetim v poplavah v občini Šentjernej«,  v okviru katere se zbira pomoč v obliki materialno-humanitarne pomoči kakor tudi finančna sredstva. Pozivamo vas, da se odzovete temu pozivu in v okviru vaših zmožnosti pomagate pomoči potrebnim.

 vabilo in poziv

 
Dogovor o ukrepih na področju plač
16.09.2014 07:41:01

Na članskih straneh objavljamo Dogovor o ukrepih na področju plač in drugih prejemkov ter kadrovskih in drugih ukrepov v koncernu Slovenkih železniških družb, ki so ga socialni partnerji podpisali 12. septembra 2014.

 
Evropske železnice na razpotju: Komisija sprejela predloge za četrti železniški paket
01.02.2013 06:56:58
Evropska komisija je objavila celovit paket ukrepov za doseganje boljše kakovosti in več izbire pri železniških storitvah v Evropi. Železnice so bistveni del prevoza v EU, njihova ključna vloga pa je povezana z razbremenjevanjem prometa zaradi naraščajočega povpraševanja in prometnih zastojev ter s preskrbo z gorivom in dekarbonizacijo. Vendar številni evropski železniški trgi trenutno stagnirajo ali upadajo .... več 

ETF (evropska federacija transportnih delavcev) je posredovala medijem svoje nasprotovalno stališče do zgornjega dokumenta, ki vam ga predstavljamo   ....
več (v angleškem jeziku) 
 
30.11.2012 - Obvestilo
30.11.2012 11:14:26
Reprezentativni sindikati na Slovenskih železnicah, združeni v Sindikate Slovenskih železnic, skupaj z reprezentativnima centralama na državni ravni: Zvezo delavskih sindikatov Slovenije – SOLIDARNOST in Slovensko zvezo sindikatov Slovenije – ALTERNATIVA ter s Svetom delavcev kapitalsko povezanih družb na SŽ, smo 26. novembra 2012 na oba predsedniška kandidata naslovili (dr. Danila Türka in g. Boruta Pahorja) vprašanja s področja prometne politike in s področja sindikalnega delovanja

Do danes smo na postavljena vprašanja prejeli odgovor le s strani predsedniškega kandidata g. Boruta Pahorja. več...
 
Obnovljeni potniški vlak 813/814-130
07.07.2011 11:11:06
Celovito obnovljeni potniški vlak 813/814-130 spet na tirih

S predstavitveno vožnjo med ljubljansko železniško postajo in ljubljansko proizvodnjo SŽ-Centralnih delavnic se je včeraj, 6. julija, na ponovno pot po slovenskih tirih podala obnovljena dizel motorna potniška garnitura 813/814-130. Potnikom ponuja novo kakovost in udobje potovanja in pomeni začetek postopne prenove voznega parka Slovenskih železnic. Slovenske železnice so se za celovito obnovo dizel motorne garniture odločile, ker si prizadevajo potnikom ponuditi čim boljše storitve. Poleg cene vozovnic in hitrosti vlaka je prav udobje prevoza eden od dejavnikov, ki najbolj vplivajo na potnike, da se odločijo za vožnjo z vlakom.

Obnovo potniškega vlaka so Slovenske železnice zaupale podjetju SŽ–Centralne delavnice Ljubljana, ki tudi sicer vzdržuje in popravlja vse vrste vozil Slovenskih železnic, vključno z najsodobnejšimi lokomotivami in potniškimi garniturami. Posodobitev vlaka 813/814-130 je za SŽ-Centralne delavnice Ljubljana doslej najobsežnejša prenova potniškega vlaka in dokaz uspešnosti domačega znanja.

Obnova potniške garniture je obsegala:
- vgradnjo novega pogonskega agregata s turbo kompresorjem in manjšimi emisijami izpušnih plinov,
- vgradnjo klimatske naprave v oddelke za potnike in strojevodsko kabino,
- vgradnjo ekološkega vakuumskega WC-ja,
- nove stenske in stropne obloge v potniških oddelkih v novem dizajnu,
- nove udobnejše sedeže za potnike v novem dizajnu,
- vgradnjo sodobnih led diodnih svetil za osvetlitev potniških oddelkov,
- vgradnjo opreme za video nadzor potniškega prostora,
- vgradnjo sušilne naprave za komprimirani zrak.

 
30.7.2010 - Obvezno dodatno pokojninsko zavarovanje
30.07.2010 09:48:26

 Posredujemo vam stališče reprezentativnih sindikatov na Slovenskih železnicah, do problematike obveznega dodatnega pokojninskega zavarovanja.

  podrobnosti
 
12.4.2010 - Evropski akcijski dan železničarjev
12.04.2010 10:40:36
13. aprila 2010 poteka vseevropski akcijski dan železničarjev. Temu smo se pridružili člani Sindikata železničarjev Slovenije, kot enakopravni člani Evropskega sindikata transportnih delavcev (ETF). Moto letošnjega akcijskega dne je "Za dober sistem železnic in pravično plačilo", v okviru katerega opozarjamo na nerazumljive poteze evropske železniške  politike.

Več lahko preberete v priloženem letaku.


 
9.2.2010 - obvestilo zaposlenim o sklenitvi dogovora o ukrepih za izboljšanje poslovanja
09.02.2010 12:49:23
Reprezentativni sindikati, Svet delavcev in Poslovodstvo Slovenskih železnic, d.o.o., so, 1. februarja 2010, sklenili dogovor o ukrepih za izboljšanje poslovanja Slovenskih železnic, d.o.o. Z vsebino dogovora se lahko seznanite v prilogi.


 
12.1.2010 - Obvestilo zaposlenim
13.01.2010 09:40:23
Spoštovani,

v prilogi lahko preberete skupno obvestilo Poslovodstva, Sveta delavcev in Sindikatov na SŽ vsem zaposlenim na SŽ, v povezavi s trenutnimi razmerami na SŽ.

 
14.12.2009 - Obvestilo zaposlenim
14.12.2009 14:20:54
Spoštovani,

V prilogi vas seznanjamo s stališčem reprezentativnih sindikatov do Dogovora za omejitev učinkov svetovne gospodarske krize, izboljšanju poslovanja SŽ, ohranitev delovnih mest.... ter do morebitnih nadaljnih aktivnosti vodstva SŽ.
 

 
2.11.2009 - Obvestilo o zamrznitvi stavke
02.11.2009 18:52:29
Spoštovani,

Reprezentativni sindikati so danes po razgovorih s predsednikom Vlade RS in ministrom za promet ter na pogajanjih z generalnim direktorjem SŽ dosegli dogovor o zamrznitvi napovedane stavke, ki se bi izvedla v sredo 4. novembra 2009 med 10.00 in 11.00.

Podrobnosti o stališčih sindikatov lahko preberete v prilogi.

 obvestilo članom

 obvestilo zaposlenim

 dopis

Administrator
 
22.10.2009 - Obvestilo vsem zaposenim
22.10.2009 14:02:08
Spoštovani, 

v prilogi lahko preberete obvestilo Sindikatov Slovenskih železnic v zvezi z napovedano opozorilno stavko, ki bo 4. novembra 2009 med 10.00 in 11.00!



Administrator
 
30.9.2009 - Izjava za javnost
01.10.2009 09:56:49
Sindikat železničarjev Slovenije je včeraj, skupaj z ostalimi reprezentativnimi sindikati, posredoval javnosti dva dokumenta, s katerima želimo v prvi vrsti opozoriti na nepravilnosti in nezakonitosti početja, sedaj že bivšega direktorja Slovenskih železnic, želimo pa tudi zaščititi ne samo interes temveč tudi obstoj Slovenskih železnic.

Vsebino obeh dokumentov objavljamo

 ugotovitve Sindikatov Slovenskih železnic do početja generalnega direktorja Slovenskih železnic, na podlagi katerih pričenjamo stavkovne aktivnosti

 zahtevek za sklic izredne seje Nadzornega sveta Slovenskih železnic
 
25.9.2009 - Izhodišča v zvezi z razpravo o spremembah zakona o pokojninskem zavarovanju
25.09.2009 21:38:26
Spoštovani,

Na povabilo ministra za delo, družino in socialne zadeve dr. Ivana Svetlika, so se danes predstavniki reprezentativnih sindikalnih central Slovenske zveze sindikatov - Alternativa in Zveze delavskih sindikatov Slovenije - Solidarnost udeležili razgovora na temo prenove pokojninske zakonodaje. Minister Svetlik in direktor direktorata za delo g. Pogačar sta sindikalistom predstavila cilje reforme pokojninske zakonodaje in način vodenja socialnega dialoga v postopku sprejemanja pokojninske zakonodaje. Predstavniki obeh sindikalnih central, pa sta jima izročila izhodišča v zvezi s predvideno razpravo o spremembah pokojninske zakonodaje (preberete jih lahko v prilogi).


Administrator



 
22.9.2009 - Pismo podpore
22.09.2009 13:23:55
Spoštovani,

v prilogi lahko preberete pismo podpore delavkam in delavcem Mure, ki sta ju nanje naslovila sindikalni centrali ZDSS - Solidarnost in SZS Alternativa.

Administrator.

 
16.9.2009 - Obvestilo zaposlenim
16.09.2009 14:17:19
Spoštovani,
 
V prilogi lahko preberete obvestilo reprezentativnih sindikatov na SŽ z ugotovitvami in stališči do aktualnih razmer in do aktivnosti vodstva SŽ ter poziv generalnemu direktorju za takojšen sestanek v tej povezavi.

Administrator

pdf
 
 
Izplačilo dela plače na podlagi uspešnosti poslovanja
16.12.2008 15:06:25
Poslovodstvo Slovenskih železnic je na podlagi Kriterijev za izplačilo dela plače na podlagi uspešnosti poslovanja za leto 2008, odločilo, da se delavcem izplača bruto 348,03 eur (t.i. božičnice). Naveden znesek bo izplačan do 20. decembra. 2008.
 
Obvestilo članom
12.12.2008 08:49:45
Spoštovani,

v prilogi lahko preberete obvestilo reprezentativnih sindikatov na SŽ, v zvezi z uveljavitivjo novih predpisov na SŽ.

urednik


pdf
 
Volitve članov Sveta delavcev Slovenkih železnic, d. o. o.
24.06.2008 08:52:39
Spoštovani,

volilna komisija Sveta delavcev Slovenkih železnic, d. o. o., je objavila dokončne rezulatate volitev, ki so potekale od 18. do 20. junija 2008. V prilogi lahko preberete podrobnosti.

Urednik



 
Podpisana Kolektivna pogodba o izredni uskladitvi plač za leto 2007
30.05.2008 09:18:58
Spoštovani.

Danes so reprezentativne sindikalne centrale in predstavniki delodajalcev podpisali Kolektivno pogodbo o izredni uskladitvi plač za leto 2007 in načinu uskladjevanja plač, povračilu stroškov v zvezi z delom in drugih osebnih prejemkih za let1 2008 in 2009., katero je podpisala tudi naša sindikalna centralal ZDSS - Solidarnost.
V prilogi vas seznanjamo z vsebino nove kolektivne pogodbe.

pdf
 
Obvestilo zaposlenim na Slovenskih železnicah!
11.03.2008 09:21:27
Spoštovani!

V prilogi lahko preberete Obvestilo Sindikatov Slovenskih železnic o aktualnih razmerah v zvezi s pogajanji za uskladitev plač zaradi nepričakovano visoke infalcije v letu 2007 in o stavkovnih aktivnostih sindikatov.

Uredništvo.

pdf
 
Dogovor o izredni uskladitvi plač za leto 2007 zaradi nepričakovano visoke inflacije v letu 2007
28.01.2008 09:23:55
Pogajalci, med njimi tudi predstavnik ZDSS – SOLIDARNOST, g. Slavko Pungeršič, so sklenili Dogovor o izredni uskladitvi plač za leto 2007 zaradi nepričakovano visoke inflacije v letu 2007, ki ga lahko preberete v prilogi.

Pogajanja so bila naporna, saj so delodajalci bili trd pogajalec. 25. januarja 2008, to se pravi zadnji dan pogajanj, pa je bil dogovor vendarle sklenjen v zadovoljstvo vseh partnerjev v pogajanjih, saj bi v nasprotnem primeru bil s strani sindikatov sprožen velik stavkovni val.

Predstavljamo vam poglavitne točke dogovora. Tako je bilo dogovorjeno da:
- vsi delodajalci zasebnega sektorja pri izplačilu plač za mesec januar 2008 dosežejo povečanje osnovnih plač, tako da bo doseženo povečanje plač za leto 2007 v višini 4,7%, pri čemer;
- se na ravni podjetja upoštevajo že realizirani dvigi v letu 2007,
- podjetja, ki so v letu 2007 dvignila plače za več kot 4,7%, ta dogovor ne zavezuje,
- podjetja, ki so v letu 2007 dvignila plače za manj kot 4,7% so dolžna osnovne plače uskladiti za razliko do 4,7%,
- se od že realiziranih odstotkov povečanj plač v letu 2007 odšteje 0,5%, kar pomeni, da se bodo osnovne plače na Slovenskih železnicah povečale za 2,7%),
- podjetja v izgubi, oz. tista, kjer sindikat z vodstvom podjetja ugotovi, da bi določen dvig ogrozil večje število delovnih mest, lahko preložijo uskladitev za šest mesecev,
- bodo za zaposlene, ki prejemajo minimalno plačo, prejeli dvig minimalne plače za 20,00 € od 1. januarja 2008 naprej.

Dogovorjeno je še bilo tudi da se bodo pospešila pogajanja za določitev nove višine minimalne plače, pri čemer in da bomo pogajanja za novo kolektivno pogodbo o načinu usklajevanja plač zaključili do maja 2008.

pdf
 
Obvestilo vsem zaposlenim na SŽ
15.01.2008 09:26:35
Spoštovani!

V prilogi lahko preberete obvestilo Sindikatov Slovenskih železnic vsem zaposlenim na Slovenskih železnicah v zvezi z usklajevanjem plač.

Uredništvo

pdf
 
Obisk predstavnikov ETF pri sindikatih in na Minitrstvu za promet RS
20.12.2007 09:28:42
V petek 7. decembra 2007 so v Ljubljano prišli na delovni obisk najvišji predstavniki ETF (Evropske konfederacije sindikatov), katere član je tudi SŽS, in sicer predsednik ETF Wilhelm Haberzettl, generalni sekretar Eduardo Chagas, mednarodni sekretar železniške sekcije Harald Voitl, in predsednica ETF za letalsko - kabinsko osebje Inger Helene Enger.

Z njimi so se najprej srečali predstavniki slovenskih sindikatov, med njimi tudi predsednik SŽS Franc Zupanc. Pogovori so tekli o prioritetnih nalogah Ministrstva za promet v času predsedovanja Slovenije EU. Po novinarski konferenci so se vsi skupaj udeležili še sestanka z Ministrom za promet, g. Radovanom Žerjavom, na katerem mu so podrobno predstavili svoja stališča.
 
Protestni shod
12.11.2007 09:45:28
Spoštovani člani, spoštovane članice.

Pozivamo vas, da se v čimvečjem številu udeležite protestnega shoda, ki bo 17. novembra v ljubljani. Podrobnosti lahko preberete v prilogi.

Uredništvo!

pdf
 
Obvestilo članstvu o nezgodnem zavarovanju članov Sindikata železničarjev Slovenije pri Zavarovalnici Maribor
28.09.2007 09:46:41
Spoštovani!

Sindikat železničarje Slovenije je z 21. septembrom 2007 odpovedal sklenjeni polici za kolektivno nezgodno zavarovanje članov in njihovih družinskih članov pri Zavarovalnici Tilia, d.d. Za ta korak smo se odločili predvsem zaradi vse pogostejših nevšečnosti v zvezi z izplačilom odškodnin zavarovancem.

V želji, da članom še vedno nudimo ugodno nezgodno zavarovanje smo sklenili novo pogodbo za kolektivno nezgodno zavarovanje pri zavarovalnici Maribor, d.d.

V prilogi vam pošiljamo podrobno predstavitev novega nezgodnega zavarovanja s pristopno izjavo, ki jo izpolnite, če želite pristopiti k zavarovanju pri Zavarovalnici Maribor ter obrazec Prijava nezgode.

Uredništvo

pdf
 
Obvestilo članstvu o Dogovoru o realizaciji stavkovnih zahtev
03.04.2007 09:48:48
Spoštovani!

V prilogi lahko preberete obvestilo o sklenjenem dogovoru o realizaciji stavkovnih zahtev sindikata železničarjev Slovenije.

Lepo pozdravljeni!

Uredništvo


pdf
 
Obvestilo članstvu o napovedi stavke!
23.03.2007 09:51:13
Spoštovani!

V prilogi lahko preberete napoved in vzroke za stavko, ki jo je SŽS napovedal za dne 30.marca 2007.
Lepo pozdravljeni!

pdf
 
Obvestilo članstvu SŽS!
05.03.2007 09:53:35
Spoštovani!

V prilogi lahko preberete obvestilo o izvolitvi in imenovanju funkcionarjev SŽS.

Lepo pozdravljeni.

uredništvo

pdf
 
Obvestilo reprezentativnih sindikatov vsem zaposlenim na HSŽ, d.o.o.
13.06.2006 09:55:10
V prilogi lahko preberete obvestilo Sindikata železničarjev Slovenije, Sindikata strojevodij Slovenije, Sindikat delavcev železniške dejavnosti Slovenije, Sindikat železniškega transporta Slovenije, Sindikat vozovnih preglednikov SLovenije, Sindikat vodenja prometa Slovenije, Svet delavcev HSŽ, d.o.o. in delavski direktor HSŽ, d.o.o. in se nanaša na izplačilo plače in regresa za zapolene na HSŽ, d.o.o.

pdf
 
Odziv na mnenja!
25.02.2006 09:57:50
Spoštovani!

V prilogi lahko preberete odizv urednika spletne strani, Ornik Benjamina na neprimerna in žaljiva mnenja posameznikov na novice, ki jih objavljamo na naši spletni strani.

Uredništvo.

pdf
 
Obvestilo Sveta delavcev HSŽ, d.o.o. vsem zaposlenim
20.02.2006 10:01:13
Spoštovani!

V prilogi je obvestilo Sveta delavcev Holdinga Slovenske železnice, d.o.o. v zvezi z razrešitvijo treh delavcev, ki so delo za potrebe Sveta delavcev delo opravljajo poklicno ter odziv na aktivnosti sindikatov, katerih člani so razrešeni delavci.

Uredništvo.

pdf
 
Obvestilo članom SŽS
20.02.2006 09:59:33
Spoštovani! V prilogi lahko preberete stališče Sindikata železničarjev Slovenije v zvezi z aktivnostmi zbiranja podpisov za odpoklic delavskega direktorja HSŽ, ki ga izvjata Sindikat železniškega prometa Slovenije in Sindikat vzdrževalcev železniške infrastrukture Slovenije. Uredništvo.

pdf
 
Obvestilo zaposlenim na HSŽ d.o.o.
04.11.2005 10:02:38
Objavljamo obvestilo vsem zaposlenim, ki so ga podpisali predsedniki reprezentativnih sindikatov na HSŽ d.o.o

pdf
 
Spremembe in dopolnitve Singnalnega pravilnika
06.10.2005 10:04:26
V prilogi vam predstavljamo uveljavljene spremembe in dopolnitve Signalenga pravilnika, ki se nanašajo na uporabo in pogoje uporabe telekomunikacijskih (UKV) naprav pri delu premikalnega osebja.

Uredništvo.

pdf

 
Obvestilo vsem zaposlenim na Slovensikh železnicah
22.09.2005 10:06:19
V prilogi vam predstavljamo RESOLUCIJO, ki so jo sprejeli:

- Zveza delavskih sindikatov Slovenije-SOLIDARNOST
- Slovenska Zveza sindikatov – ALTERNATIVA
- Sindikat železničarjev Slovenije
- Sindikat strojevodij Slovenije
- Sindikat železniškega transporta Slovenije
- Sindikat vzdrževalcev železniških voznih sredstev Slovenije
- Sindikat vozovnih preglednikov Slovenije
- Sindikati Slovenskih železnic
- Svet delavcev Holdinga Slovenske železnice

v zvezi s stališčem do referenduma o zakonu o javni RTV Slovenija.

pdf
 
Obvestilo vsem zaposlenim na Slovensikh železnicah
08.07.2005 10:07:52
Sindikat železničarjev Slovenije, Sindikat strojevodij Slovenije, Sindikat delavcev železniške dejavnosti Slovenije, Sindikat železniškega transporta Slovenije, Sindikat vozovnih preglednikov Slovenije, Sindikat vzdrževalcev železniških voznih sredstev Slovenije, Sindikat vzdrževalcev lokomotiv Moste, Svet delavcev Holdinga Slovenske železnice, d.o.o. dajejo obvestilo vsem zaposlenim na Slovenskih železnicah, ki je v prilogi.

Obvestilo se nanaša na nerazumljivo stališče Sindikata železniškega prometa Slovenije in Samostojnega sindikata progovzdrževalne dejavnosti Slovenije ter njunimi dejanji, s katerimi nasprotujeta stališču in prizadevanjem podpisnikov tega obvestila, v zvezi z oblikovanjem Slovenskih železnic kot enovito podjetje ter pridobitvijo statusa Slovenskih železnic kot upravljavca javne železniške infrastrukture.

pdf
 
Poziv vsem zaposlenim na Slovenskih železnicah
21.06.2005 10:10:10
Glede na to, da so v pripravi pomembne spremembe železniške zakonodaje, je prav, da zaposleni jasno in glasno povemo kakšna so naša pričakovanja. Vodilo naših pričakovanj je, da se Slovenske železnice na podlagi spremenjene zakonodaje organizirajo kot enovito podjetje in da pridobijo status upravljavca javne železniške infrastrukture.

Posamezni sindikati in Svet delavcev na Slovenskih železnicah so v zvezi s tem sprejeli dve Resoluciji, ki jasno opredeljujeta naš odnos do navedenih vprašanj okrog priprave nove zakonodaje.

Zato pozivamo vse zaposlene na Slovenskih železnicah, da s svojim podpisom podprete omenjeni Resoluciji pri sindikalnih zaupnikih Sindikata železničarjev Slovenije ter ostalih sindikalnih zaupnikih sindikatov, ki so podpisniki Resolucij.

pdf

 
Sklenjen Dogovor med SŽS in Poslovodstvom Slovenskih železnic
10.06.2005 10:12:28
Centralni stavkovni odbor Sindikata železničarjev Slovenije in Poslovodstvo Slovenskih železnic sta sklenila Dogovor, ki ga objavljamo v prilogi in se nanaša na napoved stavke za 11. januarja 2005.

pdf
 
Imenovanje pogajalske skupine delojemalcev
17.02.2005 10:14:57
Reprezentativni sindikati na HSŽ so imenovali pogajalsko skupino za pogajanja za tarifno prilogo KPDŽP, kar lahko preberete v prilogi.

pdf
 
Obvestilo članom SŽS - varnost na potniških vlakih
04.02.2005 10:16:33
Sindikat železničarjev Slovenije je v preteklosti konstantno opozarjal in zahteval od delodajalca da problem zagotavljanja varnosti vlakospremnega osebja, brezpogojno in zadovoljivo uredi, kar pa je v končni fazi tudi pripeljalo do podpisa pogodbe in z njo, po vsej verjetnosti, tudi dokončno ureditev te problematike.

Zato seznanjamo vso članstvo, da je bila med Holdingom Slovenske železnice, d.o.o. in G7 družbo za varovanje, d.o.o. 3. februarja 2005 podpisana pogodba o izvajanju nadzora nad dogajanji na potniških vlakih na Slovenskih železnicah. S to pogodbo je določena organizacija in izvajanje nadzora nad dogajanji na potniških vlakih Slovenskih železnic, ki vozijo na relacijah na območju Republike Slovenije in sicer tako, da je zagotovljeno varovanje osebja in varstvo premoženja pred poškodovanjem, tatvino in drugimi oblikami škodljivih pojavov z načini in oblikami, ki jih določajo veljavni predpisi.

V zvezi s tem pozivamo vso vlakospremno osebje, da v največji možni meri sodeluje z varnostniki, saj samo obojestransko sodelovanje lahko da zadovoljive rezultate in s tem večjo varnost vlakospremnega osebja na potniških vlakih.

predsednik: Mirko Antolovič l.r.
 
Obvestilo članom SŽS - vozne olajšave za leto 2005
27.01.2005 10:17:07
Za prevoz železniških delavcev in upokojencev je Poslovodstvo Holdinga Slovenskih železnic, d.o.o. na 5. seji dne 25.1. 2005 sprejelo naslednji sklep:

Spremenijo se naslednje cene vozovnic:

a) pri vozovnicah SP-1 se cena vozovnic poveča iz 60.000 SIT na 69.000 SIT na leto

b) pri vozovnicah SP-2 se cena vozovnic zmanjša iz 18.000 SIT na 4.600 SIT na leto in plača v enem obroku od plače zaposlenih, v kolikor to ni mogoče pa po položnici. Zaposleni morajo v izjavi navesti ali uporabljajo SP-2 za prevoz na in z dela. Potniški promet na podlagi evidence izjav v sodelovanju s Kadri izvede mesečni obračun prevoza na delo v višini vrednosti vozovnice SP-4 (metodologija je ekvivalentna kot v letu 2004 pri vozovnicah SP-3 za prevoz na/z dela).

c) vozovnice SP-3-VV se podražijo iz 36.000 SIT na 38.400 SIT na leto, spremeni se format vozovnice na 85 mm x 55 mm in se plastificirajo.

d) vozovnice SP-3 vodilni se podraži iz 5.000 SIT na 7.600 SIT/mesec, spremeni se format vozovnic na 85 mm x 55 mm in se plastificirajo.

e) vozovnica SP-3 službena potovanja se povečajo za 52% iz 2.500 SIT/mesec na 3.800 SIT/mesec za 2. razred oz. iz 5.000 SIT/mesec na 7.600 SIT/mesec za 1. razred, spremeni se format vozovnice na 85 mm x 55 mm in se plastificirajo.

f) namesto vozovnic SP-3 za prevoz na delo se izdela vozovnica SP-4 za prevoz na delo in sicer se cena vozovnic za prevoz na delo poveča za 6,7% (iz 1.500 SIT/mesec na 1.600 SIT/mesec). Vozovnice SP-4 so formata na 85 mm x 55 mm in se plastificirajo.

g) pri izkaznicah SP-5 se ugodnosti povečajo iz 12 voženj s 75% popustom na 16 voženj in iz 2 brezplačnih voženj na 4.

h) cena vozovnic K-12 se poveča iz 43.000 SIT na 55.000 SIT letno za 2. razred in iz 64.000 SIT na 82.000 SIT letno za 1. razred.

i) pri izkaznicah FIP, mednarodnih kuponskih vozovnicah in izkaznicah SP-6 ni sprememb.

Glede na zgoraj sprejeti sklep, je mogoče zaključiti, da se je sedanje Poslovodstvo odločilo za znižanje cen vozovnic, (SP-2, SP-3, SP-4 in SP-5), ki se uporabljajo predvsem za prevoz na delo in z dela, kakor tudi povečanje ugodnosti voženj s popustom in brezplačnih voženj za vse zaposlene ter upokojence HSŽ, d.o.o.. S tem je storjen pozitiven korak k ureditvi te problematike na način in v obsegu kot smo to ves čas zahtevali tako v Sindikatu železničarjev Slovenije kot ostali sindikati na HSŽ d.o.o. in podobno kot imajo to urejeno v sosednjih železniških upravah.

Veljavnost obstoječih izkaznic SP-1, SP-2, SP-3 in SP-5 se podaljša do 28. februarja 2005.
 
SKLEP O ZAČETKU STAVKE SINDIKATA ŽELEZNIČARJEV SLOVENIJE
30.12.2004 10:19:28
V prilogi lahko preberete sklep o začetku stavke Sindikata železničarjev Slovenije.

pdf
 
NAPOVED STAVKE IN STAVKOVNE ZAHTEVE
30.12.2004 10:17:38
SINDIKAT ŽELEZNIČARJEV SLOVENIJE JE NAPOVEDAL STAVKO! Stavkovne zahteve,izvedbo stavke in dva poziva delodajalcu lahko preberete v prilogi.

pdf
 
SPOROČILO ZAPOSLENIM NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH
15.12.2004 10:21:36
V prilogi vam posredujemo izjavo Sindikata železničarjev Slovenije ter Sindikata strojevodij Slovenije za zaposlene na SŽ v zvezi z izplačilom "BOŽIČKA".

pdf
 
SPOROČILO ZAPOSLENIM NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH št.: 05/04
01.12.2004 10:25:03
Očitno zgodbe o dobičku in izgubi še vedno ni konec. Začelo se je v Dnevniku, pred časom nadaljevalo v Financah in Delu, sedaj pa smo s tem soočeni v revijah Manager in Kapital. Vsi prispevki novinarjev trenutne dogodke na Slovenskih železnicah ocenjujejo na podlagi članka, objavljenega 24. novembru 2004 v Dnevniku pod naslovom »Blaž Miklavčič se je poslovil«, kjer naj bi menda izjavil, češ da je delavcem vseeno ali ima podjetje 15 milijard izgube ali milijardo tolarjev dobička. Kljub temu, da je bil isti dan medijem posredovan demanti te izjave, je bila uvodniku revije Manager objavljena članek, ki je v prilogi.

Ob tem je zanimivo, da nihče od novinarjev, ki so povzemali trditev iz spornega članka, ni ocenjeval za potrebno, da bi takšno trditev preverili pri tistemu, kateremu se izjava pripisuje. Če bi to storili, bi lahko vedeli, da sem v svoji razpravi o revizijskem poročilu Ernst&Young, ki ugotavlja nespoštovanje pravil javnega naročanja pri sklepanju svetovalnih pogodb mimo zakona, dejal:

»Ko se pogovarjamo o kršitvah zakona na tako pomembnem področju, kot so javna naročila, te odgovornosti ne more opravičevati še tako velik dobiček, ki ga družba ustvarja, zato je v tem kontekstu vseeno ali ima družba 15 milijard izgube ali milijardo dobička.«

Iz zgoraj navedenega izhaja, da je bil poudarek na tem, da je kršitev zakona nesprejemljiva vedno, ne le takrat, ko to komu tako paše.

Čudi me, da posamezni uredniki tako uglednih revij svoje komentarje podanih izjav gradijo le na podlagi tega, kar so iz svojih uredniških foteljev uspeli prebrati v dnevnih medijih. Čudna in nedoumljiva so pota novinarstva, ko na svoji koži ugotoviš kakšen domet lahko dobi posamezen novinarski konstrukt. Na seji sveta delavcev, na kateri naj bi bila izrečena večkrat povzeta izjava, da je delavcem vseeno, če imamo dobiček ali izgubo, ni bilo nobenega novinarja, razen uvodnih snemanj televizijskega kamermana. Nič ni dišalo po kakšni novinarski prisotnosti, še najmanj pa je bila videna novinarka Vesna Vukovič, ki je v Dnevniku objavila vso izmišljeno zgodbo. Ko smo na svetu delavcev naslednji dan pripravili demanti lažnih navedb, ga ni objavila nobena novinarska hiša, niti ta ne, ki bi bila dolžna dati prizadetemu možnost odgovora. In ko sedaj prebiram uvodnike zgoraj omenjenih novinarskih hiš, prihajam do spoznanja, da ves novinarski konstrukt le ni osnovan zgolj na izmišljanju stavkov ekskluzivistične novinarke, ampak je v ozadju prevladujoč miselni vzorec, ki ga razkrivajo avtorji omenjenih prispevkov.

Po njihovem bi namreč predstavniki zaposlenih, upoštevaje dobre poslovne rezultate, morali biti tiho, ko poslovodstvo krši zakone. Dobri poslovni rezultati naj bi bili tako alibi, da sme uprava poslovati po domače. kar mimo zakonov. Zaposlene bi tako še naprej v postopkih ugotavljanja disciplinske odgovornosti sankcionirali za vsako ugotovljeno kršitev predpisov iz malomarnosti, upravi pa bi bilo »treba« namerne kršitve zakona spregledati, če le posluje dobro!

Če nekateri, na podlagi tega, ker predstavniki zaposlenih vztrajno in odločno zahtevamo spoštovanje zakonitosti poslovanja, ocenjujejo, da smo predstavniki zaposlenih na SŽ »samoupravljalci«, kot navaja novinar Srečko Pirtovšek v Kapitalu ali da smo zaposleni »zavrteli uro za desetletje nazaj«, kot navaja novinarka Sonja Šmuc v Managerju, potem odgovarjam, da se ob takem razumevanju gornjih etiketiranj, le-teh sploh ne sramujem. Kot sindikalist in predsednik sveta delavcev na Slovenskih železnicah opažam, da je v razumevanju nekaterih novodobnih predstavnikov kapitala še vedno živo razmišljanje, da cilj opravičuje sredstvo (uspeh za ceno kršenja zakonov).

In res se sprašujem kdo je sedaj zavrtel uro nazaj, in to celo za več desetletij, in predvsem kdo je zares »pravzaprav nor«?

Svet delavcev Holdinga Slovenske železnice, d.o.o.
Predsednik: Silvo Berdaj

pdf
 
SPOROČILO ZAPOSLENIM NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH št.: 04/04
01.12.2004 10:23:02
V prilogi je sporočilo zaposlenim na slovenskih želenicah št.: 04/04, ki pa ga trije sindikati niso želeli podpisati!

pdf
 
SPOROČILO ZAPOSLENIM NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH št.: 03/04
26.11.2004 10:27:57
I. Uvod

Generalni direktor Holdinga Slovenskih železnic d.o.o. g. Blaž Miklavčič je na TV Slovenija 1, 25. novembra 2004 v Odmevih izjavil, da se delavski direktor, ki je član poslovodstva, dejansko obnaša kot sindikalni zaupnik, ter da lahko reče, da cel čas neusmiljeno klati neumnosti in seveda s takšnim načinom obnašanja ga ne moremo resno sprejeti v tim poslovodenja podjetja.

II. Jedro

Glede na njegovo funkcijo, izobrazbo in njegove pretekle pridobljene izkušnje, bi človek pričakoval, da se je naučil kaj o socialnem dialogu ter na splošno o dialogu na spoštljivem in primernem nivoju.

Glede na izrečene besede na račun mene kot delavskega direktorja, na račun državnega sekretarja za železnice ter hkrati tudi predsednika Nadzornega sveta Holdinga SŽ d.o.o., na račun nekaterih članov nadzornega sveta, na račun kršenja zakonodaje (javno naročanje, nadurno delo), kolektivne pogodbe za železniško dejavnost (neustrezne pogodbe o zaposlitvi) itd, itd..., tega dialoga oz. spoštljivega in profesionalnega komuniciranja z notranjo ter na žalost tudi zunanjo javnostjo ne obvlada.

Zato mu toplo priporočam, da si tam, kjer bo nadaljeval svoje delo, takoj prvi dan najame svetovalca za socialni dialog ter svetovalca za javno nastopanje v izogib slabšanja javne podobe podjetja oz. kolektiva, ki ga bo na osnovi zaupane funkcije predstavljal navznoter ter navzven.

Obžalovanja vredna pa je miselnost in trditev, izrečena s strani generalnega direktorja, da je opozarjanje:
- na socialni dialog z vsemi socialnimi partnerji,
- na striktno izvajanje sklepov in dogovorov sklenjenih s socialnimi partnerji, - na striktno spoštovanje zakonodaje,
- na striktno spoštovanje kolektivnih pogodb,
- na striktno preučitev materialov za seje poslovodstva,
- na slabe delovno-bivalne pogoje dela,
- na kritično pomanjkanje zaposlenih v izvršilnih službah v Holdingu SŽ d.o.o.,
- na takojšnje odpravljanje vseh nezakonitosti, ki so nastale kot posledica sklenitve posameznih svetovalnih pogodb v neskladju z Zakonom o javnih naročilih in notranjim aktom družbe,
- na prioritetno in takojšnjo preveritvijo izvornosti diplome generalnega sekretarja Holdinga SŽ d.o.o. in na takojšnjo odpravo morebitne nezakonitosti na tem področju z namenom takojšnje zaščite dobrega imena Holdinga SŽ d.o.o.,
- na nesprejemljivo dejstvo, da se brez ustrezne razprave s socialnimi partnerji, ki jo določa 19. člen "Zakona o preoblikovanju SŽ" obravnava in sprejema Strateški projekt SP-11 - reinžiniring delovnih procesov in SP-12 - kadrovsko prestrukturiranje. (V tem primeru sem bil primoran uporabiti oz. se poslužiti 18. člena Poslovnika o delu poslovodstva, ker sem ocenil, da bi sklepa oz. odločitev ostalih treh poslovodij utegnilo imeti škodljive posledice za družbo ter sem tako zadržal izvršitev in bom do naslednje seje poslovodstva zahteval ponovno obravnavo in spremembo sklepa oz. odločitve.)

ZGOLJ NEUSMILJENO KLATENJE NEUMNOSTI

Ta žaljiva in nizkotna izjava sama za sebe govori o avtorjevemu deficitu korektnosti in profesionalnosti. Izjava pa je na žalost še eden avtogol v mrežo javne podobe Holdinga Slovenskih železnic d.o.o. in pravne države in to s strani »igralca«, ki bi moral prvi braniti »vrata« (beri ugled) družbe in zakonitost poslovanja.

III. Zaključek

Neusmiljeno klatenje neumnosti so pa vsekakor izjave, da je nekdo (izjava Blaža Miklavčiča v Dnevniku 10.11. 2004, članek novinarke Vesne Vukovič- Miklavčič nezakonito zbiral svetovalce) zavestno kršil zakon ter, da bi javne razpise lahko izpeljali, vendar bi bili taki postopki farsa, transparentnost bi se dalo izigrati.

Spoštovanje zakonodaje, kolektivne pogodbe, dogovorov, sklepov je dolžnost vsakega člana poslovodstva in velika farsa je, če tega ne izvaja oz. ne razume. Trditev generalnega direktorja v Odmevih, da pa se kot delavski direktor obnašam kot sindikalni zaupnik, pa je zame kompliment in se generalnemu direktorju zahvaljujem za izrečeno trditev. S to trditvijo me je še dodatno utrdil v prepričanju, da sem kot delavski direktor predstavnik sveta delavcev (vseh zaposlenih na Holding SŽ d.o.o.) v Poslovodstvu, ne pa (kot bi si nekateri močno želeli) predstavnik Poslovodstva v svetu delavcev (oz. med zaposlenimi). Kolaboracija in klečeplaznost mi je bila od nekdaj tuja in ponosen sem na svojo vlogo in svoje poslanstvo.

Opravičila s strani generalnega direktorja ne pričakujem, niti ga ne zahtevam. Prepričan sem, da ON tega ni zmožen. Za neprimerne izjave, za nerazumevanje socialnega dialoga in neprimernega javnega nastopanja pa mu bo (je) poleg železničarske sodila tudi širša javnost.


Delavski direktor
Albert Pavlič


V Ljubljani dne 01.12. 2004
 
SPOROČILO ZAPOSLENIM NA SLOVENSKIH ŽELEZNICAH št.: 02/04
26.11.2004 10:27:09
V različnih sredstvih javnega obveščanja so bile, v petek, 26. novembra 2004, objavljene nekatere trditve, ki po našem mnenju ne držijo in služijo zgolj zavajanju javnosti z namenom, da bi se zminimalizirala in odvrnila pozornost od odgovornosti posameznih članov poslovodstva z generalnim direktorjem Blažem Miklavčičem na čelu, za kršitve Zakona o javnih naročilih pri sklepanju svetovalnih pogodb.

1. V mandatu generalnega direktorja Blaža Miklavčiča so se na Slovenskih železnicah znatno povečale bruto plače zaposlenih in izboljšali pogoji dela.

NAVEDENA TRDITEV NE DRŽI!

V mandatu generalnega direktorja Blaža Miklavčiča so se izhodiščne bruto plače zaposlenih na Slovenskih železnicah povečevale zgolj na podlagi eskalacijske lestvice, določene z dogovori o politiki plač in z KPDŽP.

Generalni direktor Blaž Miklavčič je svojo funkcijo prevzel 01.09.2002, ko je izhodiščna plača znašala 67.612 SIT. Danes, ko smo soočeni s trditvijo, da so se v tem obdobju znatno povečale bruto plače, znaša izhodiščna plača 71.883 SIT, kar pomeni, da so se v tem obdobju povečale za 6,3%. Če ob tem upoštevamo stopnjo inflacije, ki je v tem obdobju znašala 9,3%, lahko ugotovimo, da so nam plače realno padle za 3%.

TO JE DOKAZ, DA JE, V SREDSTVIH JAVNEGA OBVEŠČANJA, NAVEDENA TRDITEV ČISTA LAŽ!

Res je, da nam je posameznim sindikatom to že dalj časa jasno, zato je bil tudi naš interes, da, v okviru sprememb in dopolnitev KPDŽP, s povečanjem izhodiščne plače, ohranimo njihovo realno vrednost. Žal pa so se pogajanja po krivdi poslovodstva prekinila in se sprememb tarifnega dela KPDŽP še vedno nismo lotili.

2. Generalni direktor Blaž Miklavčič v ničemer ne krši KPDŽP.

BILO BI LEPO, ČE BI BILO RES, A ŽAL TUDI TA TRDITEV NE DRŽI!

Odpravo kršitev KPDŽP smo večkrat zahtevali, tako sindikati, kot svet delavcev in delavski direktor, a žal so to bila, za generalnega direktorja Blaža Miklavčiča, »klatenja neumnosti«, kot se je javno izrazil.

Da podkrepimo zgornjo trditev, naj navedemo le nekaj primerov:

Poslovodstvo krši 4. in 119. člen KPDŽP, s tem, ko, z enostranskim preklicem veljavnost Navodila o koriščenju prostih ur kot kompenzacijo za opravljeno nadurno delo, delavcem onemogoča, da nadurno delo koristijo kot proste ure.

Poslovodstvo krši 108., 109., 110., 112. in 115. člen KPDŽP, s tem, ko na podlagi izdanega obvestila začasno prerazporeja delovni čas mimo določb KPDŽP.

Poslovodstvo krši 123. člen KPDŽP, s tem, ko delavcem ne omogoča izrabo odmora med delom.

Poslovodstvo krši 132. člen KPDŽP, s tem, ko delavcem ne omogoča izraba letnega dopusta v tekočem letu, tako kot je določeno v KPDŽP.

Poslovodstvo krši 143. člen KPDŽP, s tem, ko delavcem v disciplinskem postopku ne zagotavlja zagovor pred organom, ki izreka disciplinske sankcije.

Poslovodstvo je kršilo 160. člen KPDŽP, s tem, da z delavci PE Vleka in TVD, po končanem izobraževanju, niso sklenili novih pogodb o zaposlitvi za nova delovna mesta, v skladu z novo pridobljeno strokovno izobrazbo takoj po končanem izobraževanju, čeprav so delo na novih delovnih mestih opravljali in za to prejemali nižje plače.

Poslovodstvo krši 143. člen Zakona o delovnih razmerjih, s tem, ko od delavcev zahteva, da delajo več nadur, kot jih je po zakonu dovoljeno.

Poslovodstvo krši 171. člen Zakona o delovnih razmerjih, s tem, ko od delavcev zahteva, da opravljajo druga dela tudi v primerih, ki jih po zakonu ni dovoljeno.

3. Generalni direktor Blaž Miklavčič je nepolitičen direktor in bo njegov morebitni odhod še en dokaz več, da še ni konec političnega kadriranja.

To ali je generalni direktor Blaž Miklavčič političen ali nepolitičen direktor ni naš problem. Vsekakor pa se ne moremo strinjati, da se njegov morebiten odhod povezuje s političnim kadrovanjem. Kar se nas tiče, zahtevo po njegovi razrešitvi utemeljujemo z ugotavljanjem njegove odgovornosti zaradi kršitve zakona in drugih aktov družbe.


Svet delavcev
Holdinga Slovenske železnice, d.o.o.
Predsednik: Silvo Berdajs

Delavski direktor
Holdinga Slovenske železnice, d.o.o.
Albert Pavlič

Sindikat železničarjev Slovenije
Predsednik: Mirko Antolovič

Sindikat strojevodij Slovenije
Predsednik: Drago Torej

Sindikat vozovnih preglednikov Slovenije
Predsednik: Avdo Mešič

Sindikat vzdrževalcev železniških voznih sredstev Slovenije
Predsednik: Zdravko Skrbiš
 
Stališče Sindikatov Slovenskih železnic
22.11.2004 10:31:25
Sindikati Slovenskih železnic smo na svoji 3. redni seji Sveta SSŽ, ki je bila 22. novembra 2004, obravnavali Revizijo postopkov svetovalnih pogodb v družbi Holding Slovenske železnice d.o.o. in ugotovili:
- da sindikati nimajo pristojnosti za imenovanje niti razrešitev poslovodstva, imajo pa pravico in dolžnost jasno izraziti svoje stališče;
- da je bila na Nadzornem svetu Holdinga Slovenske železnice d.o.o. opravljena razprava in na tej podlagi zahtevana izdelava revizije postopkov svetovalnih pogodb v družbi Holding Slovenske železnice d.o.o.;
- da iz Revizije postopkov svetovalnih pogodb v družbi Holding Slovenske železnice d.o.o. nedvoumno izhaja, da so bili posamezni postopki izpeljani v nasprotju z Zakonom o javnih naročilih (Ur.l. RS št. 39/2000 in 102/2000);
- da je generalni direktor večkrat izjavil, da zavestno krši zakon in da ga bo tudi v prihodnje;
- da posamezni člani Poslovodstva Holdinga Slovenske železnice d.o.o. v slovenski javnosti ustvarja negativni ugled podjetja;

ter na podlagi Sindikatom Slovenskih železnic dostopnih gradiv in javnih informacij sprejeli naslednji:

SKLEP št. 17

Sindikati Slovenskih železnic zahtevamo, da Nadzorni svet Holdinga Slovenske železnice d.o.o. na svoji 12. izredni seji, ki bo v petek 26. novembra 2004, ugotovi odgovornost posameznih članov Poslovodstva Holdinga Slovenske železnice d.o.o. in ga razreši v skladu s svojimi pristojnostmi.

sekretar SSŽ
Benjamin Ornik l.r.
 
Nagovor predsednika Mirka Antoloviča na razširjeni slavnostni seji Sveta ob 10. obletnici delovanja Sindikata železničarjev Slovenije
10.11.2004 10:37:09
Spoštovane kolegice, kolegi, cenjeni gosti.


Mirko AntolovičIzjemna čast in zadovoljstvo mi je pozdraviti vas ob takšnem jubileju, 10. obletnici delovanja Sindikata železničarjev Slovenije.

Ko smo naredili to, kar je pred menoj povedal moj kolega Franc Zupanc, z združitvijo dveh sindikatov, smo naredili velik korak. Mislim, da to ni bil velik korak samo za člane teh dveh sindikatov, to je bil velik korak za celo sindikalno sceno na Slovenskih železnicah pa tudi za sindikalizem na slovenskem. Samo dobro organiziran sindikat je garant za doseganje pravic in spoštovanje zakonodaje za že tako izkoriščane delavce s strani lastnikov podjetij in delodajalcev. Nič ni bilo boljše na Slovenskih železnicah. Pravi čudež je bil, da so zaposleni dobili razporede delovnega časa v skladu z veljavno zakonodajo in še več, če so že bili razporedi narejeni v skladu z zakonodajo, se niso spoštovali. Od delavcev se je zahtevalo vedno več. Delo v za človeka nedostojnih delovnih pogojih, v izmenah brez zadostnega počitka z enormnim preseganjem normativov za nadurno delo. Delodajalec ima samo en cilj, »opraviti čim več dela z čim manjšim številom zaposlenih in seveda s čim manjšimi stroški seveda na račun dela«.

Temu primerno smo se v Sindikatu železničarjev tudi organizirali. Sledili smo organiziranosti delodajalca, aktivno se vključevali v različne oblike povezanosti s sindikati znotraj Slovenskih železnic, povezovali se s sindikalnimi centralami, preko katerih smo prihajali do inštitucij, kjer se kroji usoda delavstva (tu predvsem mislim na Ekonomsko socialni svet) in povezovali se tudi v mednarodne povezave ETF in ITF.

Z združitvijo dveh sindikatov je vsaki peti železničar bil član SŽS. V nadaljevanju se je to razmerje spreminjalo, seveda v korist SŽS. Takoj po ustanovitvi SŽS je bil ustanovljen prvi Svet delavcev na Slovenskih železnicah. Primerno razmerju članov sindikata znotraj podjetja smo v Svetu delavcev imeli izvoljenih 8 delegatov, ki so v tem organu zastopali zaposlene na SŽ. Od osmih izvoljenih smo pridobili 4 predstavnike, ki so svoje delo opravljali kot profesionalni člani Sveta delavcev. Tudi v nadaljevanju smo skrbeli za zastopanost v Svetu delavcev tako, da smo leta 2002 v Sindikatu železničarjev dobili tudi delavskega direktorja g. Alberta Pavliča sicer prvega predsednika Sindikata železničarjev Slovenije.

To vse je že na samem začetku govorilo o nas, kot resnem partnerju, na katerega so mogli tudi drugi računati v uresničevanju zadanih ciljev pri zastopanju zaposlenih.

Tako kot vsako rojstvo, ima svoje porodne težave, smo jih imeli tudi mi v SŽS. Te so že zdavnaj za nami in danes smo vsi, ki smo del te družine lahko ponosni na vse to kar smo počenjali in kar nam je še vedno cilj.

Vseskozi smo bdeli nad pravicami svojih članov in v nadaljevanju z drugimi sindikati na SŽ bdeli in bdimo ter sodelujemo pri sprejemanjem pravilnikov in drugih aktov v podjetju, ki segajo v eksistenco in delovni ter socialni položaj zaposlenih na SŽ.

Tako ne moremo pozabiti leto 1997, ko smo sindikati na Slovenskih železnicah uspešno organizirali stavko. Zahtevali smo samo tisto kar so drugi zaposleni v Sloveniji že imeli. Pa vendar ni bilo posluha s strani delodajalca oziroma lastnika podjetja. To nam je uspelo s podporo članov sindikata, ko so se za bran svojih pravic pripeljali v Ljubljano in glasno in jasno zahtevali tisto kar jim pripada, s tem pa tudi izkazali podporo svojim sindikalnim vodjem, ki so v tistem času bili suspendirani-odstranjeni iz podjetja. Zaradi nemogočih delovno bivalni pogojev je Sindikat železničarjev napovedal in 8/9. 10. 1998 izvedel 6 urno opozorilno stavko na postajah Zalog in Celje-tovorna. Stavkovne zahteve so bile: »Naj poslovodstvo nemudoma zagotovi spoštovanje zakonskih določil o varstvu pri delu in določila KPDŽP, glede zagotovitve osebne varnosti zaposlenim v družbi«, druga zahteva: »Na ranžirni postaji Zalog takoj izključiti tirne zavore ker z njimi ni bilo varno delo saj jih niso vzdrževali« in tretja zahteva: »Vodstvo naj nemudoma zagotovi zadostno število vlakospremnega in postajnega osebja na SŽ«.

Ko sem že pri tovrstnih sredstvih sindikalnega boja bom omenil še eno stavko, ki je bila organizirana s strani šestih sindikatov in izvedena 08.01.2002 od 07:30 do 12:30.

Sindikati si ne želimo na takšen način reševati nastalo problematiko pa vendar, ko nasprotni strani z argumenti dokažeš kršitve zakonodaje in KPDŽP, ta pa trmasto vztraja pri svojem, potem je še edino sredstvo to, kar smo že naredili.

Enotnost in podporo zaposlenih smo ponovno doživeli v aktivnostih za ohranitev enovitega podjetja Slovenske železnice, ko smo organizirali shod Za obstoj Slovenskih železnic in potem v nadaljevanju pri zbiranju podpisov za razpis referenduma.

V SŽS smo iskreno zadovoljni, da so vsi sindikati na slovenskih železnicah podpisali dogovor o sodelovanju in enotnem nastopanju do delodajalca.

No, da ne bom predolg, naš namen je danes spomniti se pomembnejših dogodkov ter vseh tistih, ki so s svojim požrtvovalnim delom dali prispevek k razvoju sindikata in s tem uresničevanje njegovih ciljev pri zagotavljanju eksistence zaposlenim ter se v tem prijetnem ambientu sprostiti in pozabavati.

Pa vendar bom omenil samo še nekatere, izmed mnogih, pomembnejših dogodkov v SŽS značilnih za naše člane.

Kot pomoč v stiski smo prvi izmed sindikatov na SŽ uvedli vzajemne pomoči članom. Vzpostavili odlično sodelovanje z nekaterimi firmami, ki našim članom nudijo razne ugodnosti. Omenil bom samo nekatere, tukaj prisotne: Delavsko hranilnico katere direktorja g. Jožeta Stegneta pozdravljam danes med nami in Debitel-pozdravljam tudi njegovega predstavnika g. Matica Drnovška direktorja za poslovanje z velikimi uporabniki.

Leta 1999 smo sklenili dodatno nezgodno zavarovanje za vse svoje člane, ki smo ga v lanskem letu nadomestili z, upravičeno to lahko rečem, odličnim Pravilnikom o solidarnostni pomoči. Kupili smo tri počitniška objekta, ki ga nudimo članom pod nekomercialnimi pogoji. Omembe vredna je bila letošnja organizacija srečanja članov in njihovih družinskih članov ob Dnevu železničarjev. Zadovoljni smo z odzivom na tem srečanju in verjamemo, da bo to postala tradicija, ko se bomo tudi v bodoče ob tem dnevu srečevali.

Še enkrat zahvala vsem, ki ste se na današnji slovesnosti odzvali. Zahvala vsem članom za podporo našemu poslanstvu, posebej zahvala kolegom-sodelavcem za ves trud in njihovim partnerje, ki jim stojijo ob strani, saj so rezultati dela plod vseh udeleženih v to poslanstvo.
Danes proslavimo, jutri pa nas čaka nov dan in problemi, s katerimi nas zasipavajo delodajalci in lastniki podjetij.
 
Redno preverjanje strokovne usposobljenosti izvršilnih železniških delavcev za leto 2004
04.11.2004 10:41:35
Železniški delavecV mesecu novembru in decembru 2004 bo skladno z določbami 58. člena Zakona o varnosti v železniškem prometu (Ur.l. 85/00 z dne 23.9.2000), izvedeno redno preverjanje strokovne usposobljenosti izvršilnih železniških delavcev.

Glede na dejstvo, da Sindikat železničarjev Slovenije, skupaj z ostlimi sindikati na železnici, opozarja na neusklajenost prometnih predpisov in pravilnikov ter na veljavnost Dogovora o izvedbi preverjanja strokovne zmožnosti podpisan 9. 10. 1995, smo sindikati pozvali Poslovodstvo Holdinga Slovenskih železnic d.o.o., da se pri izvedbi preverjanja strokovne zmožnosti spoštuje ta dogovor, kateri pa predvideva ustni način preverjanjastrokovne usposobljenosti.

Na podlagi tega poziva je Poslovodstvo Holdinga Slovenskih železnic d.o.o. na svoji 95. redni seji dne 19. 10. 2004 sprejelo sklep, da se redni periodični izpiti v letu 2004 izvedejo v meseca novembra in decembra in da se bo preverjanje strokovne usposobljenosti opravilo ustno na podlagi odločbe o izvedbi periodičnih izpitov.

Pri preverjanju znanja bodo sodelovali sindikalni zaupniki, ki bodo spremljali potek izvedbe periodičnih izpitov.

V primeru odstopanj od predvidene izvedbe nas obvestite na tel številko ŽAT 01 29 12 257.

predsednik SŽS Mirko Antolovič
 
V Budimpešti potekal seminar o socialnem dialogu na področju železniškega prometa v novih državah članicah EU
27.07.2004 10:45:16
V Budimpešti je konec junija potekal seminar o socialnem dialogu v novih državah članicah Evropske unije, Sloveniji in Madžarski ter evropskem socialnem dialogu na področju železniškega prometa. Seminar sta skupaj pripravila Skupnost evropskih železnic CER, ki zastopa interese železniških uprav (delodajalcev) ter ETF, Evropska zveza delavcev v transportu (sindikati). Seminar je bil organiziran s pomočjo Evropske komisije, Direktorata za zaposlovanje in socialne zadeve, gostitelji seminarja pa so bile Madžarske železnice. Skupno predstavitev in videnje socialnega dialoga je s strani Sindikatov Slovenskih železnic podal član SŽS Peter Verlič. Verlič je kritično ocenil trenutno stanje socialnega dialoga na Slovenskih železnicah, kjer je poudaril, da so bili zaposleni pri sprejemanju ključne zakonodaje o reorganizaciji železnic izključeni iz socialnega dialoga, takšno stanje pa se nadaljuje tudi sedaj, saj poslovodstvo Slovenskih železnic sprejema socialni dialog zgolj na načelni ravni. To se je nenazadnje pokazalo tudi na seminarju v Budimpešti, kjer je bila delegacija Slovenskih železnic zelo šibko zastopana, zadnji hip pa je svojo udeležbo na seminarju odpovedala tudi izvršna direktorica za kadre. Menimo, da taka poteza delodajalske strani Slovenskih železnic, ob tako ugledni sestavi ostalih delegacij, ni bila najbolj umestna. Madžarsko stran je vodil generalni direktor Madžarskih železnic, prisotni so bili tudi vidni predstavniki sindikatov madžarskih železnic, slovensko delegacijo sindikatov pa je vodil predsednik Sindikata slovenskih železnic. Seminarju je poleg visokih predstavnikov CER in ETF prisostvoval tudi slovenski veleposlanik na Madžarskem.
 
Letovanje na Rogli ali Termah Zreče!
28.06.2004 10:45:48
SINDIKAT ŽELEZNIČARJEV SLOVENIJE ter ROGLA in TERME ZREČE vam podarimo 5.000,00 SIT, če se odločite za 3, 5 ali 7 dnevni program letovanja na zreškem Pohorju. Ugodnost lahko uveljavite z darilnim bonom, ki ga dobite na sedežu sindikata ali pri predsednikih SE.

Podrobnosti o terminih in cenah pa preberete v priloženi PDF datoteki.

pdf
 
Visok obisk na sedežu SŽS
05.05.2004 10:47:41
Na povabilo SŽS sta prišla na dvodnevni delovni obisk g. Mac Urata, izvršni sekretar Mednarodne zveze transportnih delavcev ITF s sedežem v Londonu (ITF združuje 621 sindikalnih organizacij z okoli 5 milijoni članov iz 137 držav in je bil ustanovljen davnega leta 1896) in g. Guy Greivelding generalni sekretar nacionalne zveze sindikatov delavcev s sedežem v Luksemburgu.

Visoka gosta je na sedežu sindikata sprejel predsednik SŽS Mirko Antolovič. V pogovoru z njima jima je predstavil organiziranost in delovanje SŽS ter razmere v zvezi z preoblikovanjem Slovenskih železnic ter aktivnosti SŽS na republiški in mednarodni ravni. Izrazil je tudi pričakovanje po še tesnejšem sodelovanju med SŽS in ITF.

G. Mac Urata je povedal, da se je v teh dveh dneh sam prepričal, da SŽS dela in deluje kakovostno in da lahko pričakujemo vso podporo in pomoč ITF ob še naprej tako aktivnem delu na mednarodnem področju.

Visoka gosta sta se odzvala povabilu Alberta Pavliča, predsednika zveze delavskih sindikatov Slovenije – SOLIDARNOST in se udeležila prvomajskega praznovanja na Miklavžu na Gorjancih. Na petem tradicionalnem taboru, ki ga uspešno vsa ta leta organizira SOLIDARNOST sta sodelovala kot govornika.
 
Obvestilo zaposlenim na Slovenskih železnicah
16.04.2004 10:48:12
ZAVEDAJOČ SE NEVARNOSTI, ki jih prinaša deregulacija in popolna liberalizacija železniških sistemov, tako za zaposlene kot za uporabnike železniških storitev,
UPOŠTEVAJOČ DEJSTVO, da smo v obdobju preoblikovanja Javnega podjetja Slovenske železnice d.d. v družbo z omejeno odgovornostjo - Holding Slovenske železnice d.o.o.,
TRDNO ODLOČENI, da se z vsemi sredstvi upremo taki poslovni in s tem povezani kadrovski sanaciji SŽ, ki prinaša zgolj negativne posledice za zaposlene,
IZHAJAJOČ iz jasno izražene volje zaposlenih, da bi tudi v prihodnje svoje delo opravljali v družbi, ki jim bo zagotavljala ekonomsko in socialno varnost, normalne delovne razmere ter varno delo
Ter OB ZAVEDANJU, da je navedeno možno doseči le s krepitvijo medsebojnega spoštovanja, sodelovanja, enotnosti in solidarnosti sindikatov, članov sveta delavcev in zaposlenih na SŽ,

smo sindikati na Slovenskih železnicah in Svet delavcev Holdinga Slovenske železnice d.o.o. na podlagi temeljite razprave sprejeli DOGOVOR, s katerim smo se zavezali, da bomo v obdobju preoblikovanja Slovenskih železnic in v bodoče delovali SKUPNO in ENOTNO na podlagi medsebojnega SODELOVANJA, SPOŠTOVANJA in SOLIDARNOSTI.

Zaradi zgoraj navedenega bomo v prihodnjih dneh in mesecih storili vse potrebno za zagotovitev dogovorjenega zastopanja vseh zaposlenih v organih in delovnih telesih družbe, vključno z izvolitvijo novega – skupnega sveta delavcev, ki bo tudi v preoblikovanem Holdingu Slovenske železnice d.o.o. z več jedrnimi družbami vsem zaposlenim na SŽ zagotavljal pravico do kolektivnega sodelovanja delavcev pri upravljanju. V ta namen bomo v prihodnjih dneh organizirali delne zbore delavcev, na katerih bi sprejeli ustrezne sklepe za pričetek izvajanja dogovorjenega.

V Ljubljani, 14. april 2004


SINDIKAT ŽELEZNIČARJEV SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Mirko Antolovič

SINDIKAT STROJEVODIJ SLOVENIJE Predsednik:
l.r. Drago Torej

SINDIKAT ŽELEZNIŠKEGA PROMETA SLOVENIJE Predsednik:
l.r. Ivan Šenkiš

SINDIKAT DELAVCEV ŽELEZNIŠKE DEJAVNOSTI SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Srečko Hvauc

SINDIKAT ŽELEZNIŠKEGA TRANSPORTA SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Jože Pavšek

SINDIKAT VOZOVNIH PREGLEDNIKOV SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Avdo Mešič

SINDIKAT PROGOVRŽEVALNE DEJAVNOSTI SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Roman Jakopič

SVET DELAVCEV HOLDINGA SLOVENSKE ŽELEZNICE d.o.o.
Predsednik:
l.r. Silvo Berdaj
 
Najprej varnost!
25.03.2004 10:48:52
Mednarodna zveza delavcev v transportu ITF, katere polnopravni član je tudi Sindikat železničarjev Slovenije, 31. marca letos že peto leto zapovrstjo organizira Mednarodni akcijski dan železničarjev pod geslom »NAJPREJ VARNOST!«

S tem geslom želimo železniški sindikati pod okriljem ITF opozoriti javnost na izredno pomembno področje varnosti v železniškem prometu. Železniški sindikati menimo, da naraščajoča liberalizacija železniškega transporta vodi k poslabševanju delovnih pogojev in zmanjševanju socialnih standardov zaposlenih ter s tem posledično ogrožanju varnosti v železniškem prometu.

Naše geslo je preprosto, toda temeljno: »VARNOST JE NAŠA NAJVEČJA PRIORITETA!«. To sporočilo je namenjeno vsem železnicam, pa naj bodo javne ali pa privatne. Poudarjamo, da morajo vlade in delodajalci prisluhniti znanju in izkušnjam železniških delavcev pri vprašanjih, povezanih z varnostjo v železniškem prometu.
 
Obravnava strateških projektov SP 11 in SP 12 na seji Holdinga Sveta delavcev Slovenskih železnic d.o.o.
18.03.2004 10:49:20
Prisotni so na 10. redni seji, ki je bila 17. marca 2004seji Sveta delavcev Holdinga Slovenskih železnic d.o.o. obravnavali strateška projekta SP 11 (Poenostavitev organizacijske strukture SŽ in prenova procesov, vključno organizacijskih pravilnikov, standardov in sistema kakovosti) ter SP 12 (Kadrovska reorganizacija in racionalizacija) kjer so ugotovili, da se je že v okviru razprav pri sprejemanju Zakona o preoblikovanju in privatizaciji javnega podjetja Slovenske železnice, d.d. govorilo o poslovni ter s tem povezani kadrovski sanaciji SŽ, zato je bil v okviru zakona sprejet tudi 13. člen, ki govori o tem, da vlada pred izvedbo preoblikovanja SŽ pripravi strokovna izhodišča za poslovno in s tem povezano kadrovsko sanacijo.

Ker se je že takrat domnevalo, da bo kadrovska sanacija, na katero se posledično nanaša tudi strateški projekt SP-11, vplivala na socialno problematiko zaposlenih, je bilo v 19. členu zakona določeno, da se ustanovi ESS, kot posvetovalno telo, katerega cilj je dogovarjanje o socialni problematiki zaposlenih na SŽ.

Zato so na tej podlagi ugotovili, da strateški projekt SP-11 še kako vpliva na socialno problematiko zaposlenih na SŽ in da je zato potrebno v okviru posvetovanj na ESS v zvezi s tem sprejeti določene dogovore.

Kot temeljno izhodišče za te dogovore, pa bo vsekakor potrebno upoštevati, da je Vlada Republike Slovenije na svoji 24. redni seji dne 05.06.2003, sprejela strokovna izhodišča za poslovno in s tem povezano kadrovsko sanacijo SŽ in da je pri njihovi pripravi izhajala iz temeljnega izhodišča, "da se zaposlenim zagotovi čim prijaznejši prehod iz sistema enovitega podjetja v sistem holdinga".

Če pa se pogleda vsebino, cilje in pričakovane učinke iz strateškega projekta SP-11, se lahko ugotovi, da je iz predstavljenega gradiva nemogoče ugotoviti na kakšen način bodo doseženi, zato so predstavniki zaposlenih, v okviru začetnih razprav na seji ESS zahtevali sprejem naslednjih sklepov:
1. Da se brez dogovora v okviru ESS, strateški projekt SP-11 in SP-12 ne bosta sprejela, uveljavila in izvajala.
2. Da so vsi strateški projekti in drugi ukrepi, ki so na kakršni koli način povezani s poslovno in s tem povezano kadrovsko sanacijo podrejeni temeljnemu izhodišču, da se zaposlenim zagotovi čim prijaznejši prehod iz sistema enovitega podjetja v sistem holdinga.
3. Da se združi priprava, obravnava, sprejem in uveljavitev strateškega projekta SP-11 in SP-12.
4. Da se, pred nadaljnjo obravnavo:
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bodo razvidne vse organizacijske enote, določene z veljavnim Pravilnikom o notranji organizaciji Slovenskih železnic – 615 in vse organizacijske enote, določene s strateškim projektom SP-11 z navedbo vsebinskih argumentov za ukinitev posameznih organizacijskih enot.
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bodo razvidni vsi obstoječi in na novo predlagani delovni procesi, z ustrezno obrazložitvijo vseh tistih, ki se ukinjajo ali spreminjajo.
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bo razvidno v katerih organizacijskih enotah in na kakšen način so se posamezni delovni procesi opravljali prej in v katerih organizacijskih enotah in na kakšen način se bodo opravljali v bodoče.
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bo razviden seznam vseh veljavnih organizacijskih predpisov, standardov in sistema kakovosti, z navedbo v katerem delu in zakaj se posamezni predpisi, standardi in sistemi spreminjajo.
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bo razvidno katere moderne tehnologije, ki do sedaj še niso bile, bodo uporabljene na področju prevoza potnikov in blaga, infrastrukture, nepremičnih in podpornih funkcij, vključno z oceno stroškov, ki bodo z njihovo uporabo nastali iz 3. alinee ciljev projekta.
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bo razvidno katera oziroma kakšna merila bodo uveljavljena za spremljanje in vrednotenje rezultatov in izboljšav iz 5. alinee ciljev projekta.
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bo razvidno dogajanje v organizaciji iz 8. alinee ciljev projekta.
- Pripravi pisno gradivo iz katerega bo razvidno na kakšen način se bodo obvladovali dokumenti, tako notranjega kot zunanjega izvora, ki bodo zagotavljali učinkovito delovanje procesov iz 9. alinee ciljev projekta.
- Pripravi predlog nove sistemizacije delovnih mest, ki bo razdelana po posameznih organizacijskih enotah z delovnimi mesti in številom izvajalcev in navedbo, kje bodo posamezni delavci lokacijsko oziroma v katerih organizacijskih enotah opravljali svoje delo.
- Dobi odgovor ali ima določitev števila izvajalcev za vodilne in vodstvene procese in njihova razvrstitev po posameznih nivojih kakšno povezavo s plačnim sistemom oziroma bodočim nagrajevanjem vodstvenih delavcev.

Na podlagi navedenega je povzel, da bo ključni problem predstavljalo prezaposlitev delavcev v novoustanovljene družbe, saj se predvideva odpoved pogodbe o zaposlitvi s hkratno ponudbo za sklenitev nove pogodbe o zaposlitvi. Vprašanje pa je, če ne bodo nove pogodbe o zaposlitvi manj ugodne.

Generalni direktor g. Blaž Miklavčič je glede strateških projektov SP-11 in SP-12 pojasnil, da gre za vmesni poročili. Na Ekonomsko socialnem svetu je bilo dogovorjeno, da se vsebinska razprava o obeh projektih opravi skupaj, saj sta zelo povezana. Poudaril je, da sta SP-11 in SP-12 osnova za pripravo novega pravilnika o notranji organizaciji in nove sistemizacije delovnih mest, ki bo v celoti uveljavljena s prehodom zaposlenih v jedrne družbe. Iz obeh strateških projektov izhaja, da bodo vse 3 jedrne družbe organizirane na kar se da poenoten način.

Silvo Berdajs je generalnega direktorja vprašal katere vsebinske podlage je poslovodstvo upoštevalo pri sprejemu odločitve o delitvi PE Vleka in TVD.

Generalni direktor je odgovoril, da je bila osnovna vsebinska podlaga za delitev PE Vleka in TVD med potniški in tovorni promet ta, da se vsi ključni procesi opravljajo v jedrnih družbah in da so podrejeni osnovnim tehnološkim procesom, razlog pa je bil tudi v Zakonu o preoblikovanju in privatizaciji JP SŽ d.d. Poudaril je tudi, da je bil sklep o delitvi PE Vleka in TVD sprejet v okviru delitvenega načrta in da razprava glede umeščenosti PE Vleka in TVD vsebinsko še ni možna, ker projekt ni v fazi, ki bi dal odgovore na porajajoča se vprašanja.

Ivan Šenkiš je poudaril, da strateški projekt SP-11 prinaša ogromno strahu in negotovosti, ker nikjer ni navedeno, da gre le za vmesno poročilo, zato upa da bo možna razprava o rešitvah, ki so navedene v SP-11, saj so določene rešitve določene zgolj administrativno in ne temeljijo na dejanskem stanju.

Silvo Berdajs je dejal, da se je v okviru razprav o strateškem načrtu Nova smer predvidevalo, da bodo v okviru holdinga organizirane vsa tista področja in službe, ki bodo svojo funkcijo opravljale za dve ali več družb in da bo premoženje ostalo na holdingu. Ta izhodišča pa se v nadaljevanju niso upoštevala, saj se delijo tudi tista področja in službe, ki svoje funkcije opravljajo za dve ali več jedrnih družb, razdeljeno pa je tudi premoženje. S tem so ustvarjene podlage za samostojnost posameznih jedrnih družb, kar pa sigurno ni v prid enotnemu močnemu holdingu.

Zaradi tega in zaradi predvidenega števila zaposlenih, navedenega v okviru SP-11, se s tem projektom ni mogoče poistovetiti in dvomi, da bo med zaposlenimi ustrezno sprejet, zato je poudaril svoje odločno nasprotovanje k predvidenim rešitvam.

Po razpravi je SD soglasno sprejel:

SKLEP št. 142:

Svet delavcev Holdinga Slovenske železnice, d.o.o. se je seznanil s strateškim projektom SP-11, ki se nanaša na poenostavitev organizacijske strukture SŽ in prenovo delovnih procesov, vključno organizacijskih pravilnikov, standardov in sistema kakovosti ter s strateškim projektom SP-12, ki se nanaša na kadrovsko reorganizacijo in racionalizacijo, podpira pa tudi stališča predstavnikov zaposlenih, oblikovana v okviru Ekonomsko socialnega sveta.
 
Stališče Mednarodne zveze delavcev v transportu ITF ob 8. marcu, Mednarodnem dnevu žensk
11.03.2004 10:50:05
Po podatkih iz leta 1998 je bilo v Mednarodno zvezo delavcev v transportu ITF včlanjenih približno pol milijona žensk, kar predstavlja okoli 14 % celotnega članstva, kar 2/3 članic pa prihaja iz evropskih držav. Največ jih prihaja iz sindikatov letalskega transporta ter sindikatov turističnega sektorja. Anketa, ki jo je izdelal ITF je pokazala, da je še veliko področij, kjer obstaja diskriminacija zaposlenih žensk:
- velik odstotek žensk, zaposlenih v transportu še vedno ne more uveljavljati vseh materinskih pravic,
- vsak deseta anketirana ženska izjavlja, da obstajajo razlike v plači zaradi spola,
- preko ene tretjine anketiranih žensk je odgovorilo, da niso bile upravičene do polnih nadomestil v času porodniškega dopusta,
- ena šestina anketirank ugotavlja, da so po vrnitvi iz porodniškega dopusta bile razporejena na slabša delovna mesta,
- ženske nimajo enakih možnosti za napredovanje,
- ženske menijo, da je veliko večja ponudba zaposlitev omogočena moškim.

Anketa je tudi pokazala, da se podjetja premalo zavedajo problema diskriminacije žensk, premalo pozornosti pa posvečajo tudi različnim oblikam pritiskov in nadlegovanja žensk na delovnih mestih ter še posebej tistih delavk v transportu, ki imajo zaradi svoje narave dela stik s potniki.

Glavni cilji ITF za obdobje do leta 2006 je izboljšati delovne pogoje zaposlenih žensk skozi krepitev moči transportnih sindikatov in povečano solidarnostjo, zlasti pa:
- ojačati sindikate z izboljšanjem vključenosti žensk v sindikalno dejavnost,
- okrepiti sindikalne aktivnosti za doseganje enakih možnosti za zaposlene ženske,
- opozarjati na vse oblike nadlegovanja ter nasilja nad zaposlenimi ženskami.
 
Evropski sporazumi o odvijanju čezmejnega železniškega transporta med socialnimi partnerji podpisani
29.01.2004 10:50:49
Evropski sporazumiSkupnost evropskih železnic (CER) in Evropska zveza delavcev v transportu (ETF) sta se v okviru evropskega socialnega dialoga dogovorila o vrsti pomembnih delovnih in socialnih okvirnih pogojih za novonastajajoče evropsko železniško tržišče.

»Z rezultatom pogovorov smo dosegli pomemben uspeh. Ta nasploh prva pogajanja med železniškimi partnerji na evropskem nivoju bodo prispevala k oblikovanju skupnega evropskega tržišča za železniški transport«, je dejal Johannes Ludewig, izvršni direktor Skupnosti evropskih železnic in pogajalec na strani 32 evropskih železniških podjetij in infrastrukturnih upravljalcev, združenih v CER.

Norbert Hansen, predsednik železniške sekcije ETF in glavni pogajalec na strani sindikatov, ocenjuje sporazum kot dokaz sposobnosti evropskih socialnih partnerjev določiti minimalne socialne standarde v železniškem prometu. »Dogovor je neizogiben pogoj za socialno, pošteno in varno evropsko železniško okolje.«

Pogajanja, ki so se pričela februarja 2003, so bila osredotočena na sporazum o evropski licenci za strojevodje ter o delovnih pogojih za vlakovno osebje, zaposleno pri čezmejnem železniškem prometu. Cilj pogajanj v zvezi evropsko licenco za strojevodje je bil doseči minimalne skupne evropske standarde v zvezi z izpolnjevanjem zdravstvenih pogojev, in pogojev usposobljenosti, za dosego interoperabilnosti osebja in razvoj mednarodnih storitev ter spremljanjem varnosti, kar naj bi predstavljala podeljena skupna licenca za strojevodje.

Pri zagotavljanju delovnih pogojev je bil cilj skleniti sporazum, predvsem v zvezi z delovnim časom in odmori med delom, ki bodo preneseni v evropsko direktivo o minimalnih socialnih standardih z namenom, da se zagotovi zdravje in delovno varstvo osebja ter varno izvajanje železniškega prometa v izogib konkurenčnosti, ki bi temeljila zgolj na razlikah v zagotavljanju socilanih pogojev. To bo preprečilo »socialni dumping« - negativni razvoj, ki smo mu bili priča zlasti v cestnem transportu.

CER in ETF sta sporazume sprejela na svojih organih ter obvestila Evropsko komisijo o doseženih rezultatih pogajanj. Ludewig in Hansen sta podčrtala, da socialni partnerji pričakujejo od Komisije, »da bo upoštevala rezultate pogajanj med socialnimi partnerji pri napovedani pripravi zakonodajnih predlogov o certificiranju strojevodij.

Oba sporazuma sta bila svečano podpisana dne 27. januarja 2004 v Bruslju. Sporazum sta podpisala Giancarlo Cimoli, predsednik CER in Norbert Hansen, predsednik nemškega sindikata Transnet in predsednik železniške sekcije ETF. Po podpisu sta bila sporazuma predana evropski komisarki za delo Anni Diamantopoulou. Podpisu sta prisostvovala tudi Johannes Ludewig, izvršni direktor CER in Doro Zinke, generalna sekretarka ETF.
 
Sestanek Železniške sekcije ETF
20.01.2004 10:52:59
etfV Rimu je 12. in 13. januarja 2004 potekal sestanek železniške sekcije ETF, Mednarodne zveze delavcev v transportu. Osrednji točki dnevnega reda sta bili namenjeni sprejemu dveh izredno pomembnih dogovorov med evropskima socialnima partnerjema na področju železniškega prometa CER (Skupnost evropskih železnic) ter ETF o evropski vozniški licenci za strojevodje ter o delovnih pogojih za vlakovno osebje, ki bo sodelovalo v čezmejnem železniškem transportu. Dogovor o enotni evropski vozniški licenci za strojevodje opredeljuje cilje in namen izdaje licenc, način izdaje, lastništvo in vsebino licence. V dogovoru so opredeljeni pogoji, ki jih mora izpolnjevati strojevodja za pridobitev licence ter načini preverjanja znanja in sposobnosti strojevodje. Dogovor o delovnih pogojih za vlakovno osebje, ki bo sodelovalo v čezmejnem železniškem transportu pa opredeljuje delovni čas in počitke vlakovnega osebja, še posebej tedaj, ko bodo izven domače države. Oba dogovora sta bila na sestanku sprejeta z veliko večino glasov udeleženih predstavnikov sindikatov, včlanjenih v ETF. Dogovora bosta pomembno vplivala na nadaljnje oblikovanje vsebine evropskih direktiv o teh vprašanjih, ki so v postopku sprejemanja v Evropskem parlamentu. Sindikat železničarjev Slovenije sta na sestanku zastopala predsednik SŽS Mirko Antolovič in Peter Verlič.
 
Evropska konferenca o spodbujanju socialnega dialoga v razširjeni Evropi
19.01.2004 10:55:13
V dneh 9. in 10.januarja 2004 je v Ljubljani potekala Evropska konferenca o spodbujanju socialnega dialoga v razširjeni Evropi, pod pokroviteljstvom Evropske komisije in v organizaciji Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve. Konferenca je bila razdeljena na več tematskih delov. V prvem sklopu so udeleženci razpravljali o socialnem dialogu kot primernem mehanizmu za dosego evropske strategije zaposlovanja (t.i. lizbonski cilji) ter o spodbujanju ravnotežja med tripartitnim in dvopartitnim socialnim dialogom kot dragocenem pristopu k doseganju socialne politike. Drugi del konference je bil posvečen principu zagotavljanja avtonomnosti kot predpogoju za delovanje socialnih partnerjev v procesu razreševanja socialnih in ekonomskih zadev ter ojačitvi pogajalskih sposobnosti socialnih partnerjev. Naslednji dan sta bili v ospredju temi, ki sta govorili o perspektivah socialnega dialoga v razširjeni Evropi. Na koncu je bila odprta diskusija o vprašanjih, kako lahko socialni dialog učinkovito prispeva k evropskemu socialnemu modelu v razširjeni Evropi. Oblikovani so bili naslednji zaključki konference: socialni dialog mora biti integralni del evropskega pravnega reda, socialni model Evrope mora slediti lizbonski strategiji, socialni sporazumi morajo spodbujati avtonomnost socialnih partnerjev ter s poudarjeno vlogo bipartitnega in tripartitnega socialnega partnerstva. Pomembno je, da partnerji živahno sodelujejo v socialnem dialogu ter da so pri tem samostojni, angažirani in organizirani na prostovoljni bazi. Izziv razširjene Evrope predstavljajo nove članice Evropske unije, kjer je za začetek potrebno predvsem ojačiti izvajanje sektorskega dialoga. Na področju sektorskega socialnega dialoga sta za področje železniška prometa na evropski ravni reprezentativna partnerja Skupnost evropskih železnic (CER) s strani delodajalcev in Mednarodna zveza delavcev v transportu (ETF) s strani delojemalcev. S tega vidika je bila omenjena konferenca tudi priložnost za srečanje med predstavniki omenjenih partnerjev J.P. Preumontom, predstavnikom CER, Christino Tilling (predstavnico ETF) ter Petrom Verličem, ki je na konferenci zastopal Svet delavcev Slovenskih železnic.
 
Seja komiteja ITF za javni potniški promet v Londonu
08.12.2003 10:55:56
itfV Londonu je 19. in 20. novembra letos na sedežu zveze potekala seja komiteja Mednarodne zveze delavcev v transportu (ITF). Seje sta se strani Sindikata železničarjev Slovenije udeležila Mirko Antolovič in Peter Verlič. Slednji je bil septembra letos s strani ITF imenovan tudi za predstavnika komiteja ITF za javni potniški promet. Kot gost se je seje komiteja udeležil tudi Slavko Pungeršič, generalni sekretar Sindikata delavcev Slovenije – Solidarnost.

Nosilne teme letošnje seje komiteja so bile nasilje pri delu, privatizacija javnega potniškega prometa in kot zadnja vpliv multinacionalnih operaterjev na globalizacijo javnega potniškega prometa.

Člani naše delegacije so se ob robu uradnega dela srečanja sestali na razgovorih s predsedujočim seje, Mac Uratom, sekretarjem ITF za kopenski transport in Sabino Trier z Evropske zveze delavcev v transportu ETF. Beseda je tekla o bodočem mednarodnem sodelovanju sindikatov in naši vlogi, še zlasti po vstopu Slovenije v Evropsko unijo.

Več o seji komiteja boste lahko prebrali v naslednji številki Železničarja!
 
Avstrijski kolegi, železničarji stavkali
07.11.2003 10:57:27
Vlada želi avstrijske železnice pokončati so prepričani avstrijski železničarji in imajo popolnoma prav. Avstrijska vlada namreč želi z reorganizacijo železnico razbiti na posamezna podjetja in jih tako oslabiti, dodatno še z prekomernim zadolževanjem. Avstrijski železničarji opozarjajo javnost in izpostavljajo možne katastrofalne posledice:
- 30 odstotno zvišanje cen prevoza,
- zmanjšanje števila vlakov,
- poslabšanje kvalitete storitev,
- zmanjšanje varnosti prometa in potnikov,
- povečanje števila tovornjakov na cesti,
- zapravljanje javne lastnine,
- izguba več tisoč delovnih mest ne samo na železnici temveč tudi v podjetjih ki opravljajo storitve za železnico,
ki pa pomenijo nič drugega kot smrtno obsodbo za železnice.

Avstrijski železničarji se strinjajo, da se železnice morajo reformirati, vendar nikakor ne tako da se z reformo uničijo, temveč, da se z reformo zagotovi boljša regionalna povezanost, prijetnejše potovanje z udobnejšimi vlaki, večje številom vlakov ter povečanjem ofenzive na transportnem trgu, s tem pa prijaznejše in čistejše okolje vsem prebivalcem, hkrati pa opozarjajo na zgrešene reforme in privatizacije železnic po Evropi, predvsem angleške.

Tako in zato so, naši kolegi, avstrijski železničarji, ukvarjajoč se z istimi problemi kot mi, slovenski železničarji, napovedali 12 urno stavko in jo tudi izvedli.

Kako znana zgodba!
 
Razvoj evropskih železnic po reorganizacijskih sprememb
24.09.2003 10:58:51
posvetPosvet z mednarodno udeležbo v organizaciji Sveta delavcev Slovenskih železnic, 16. in 17.9.2003, Ljubljana

Sporočilo za medije

Evropska unija se je v svojih strateških dokumentih opredelila, da s ponovno revitalizacijo železnic doseže premik k bolj uravnoteženi preusmeritvi prometnih tokov med posameznimi načini transporta. Statistični podatki kažejo, da se je v Evropi v zadnjih tridesetih letih tržni delež blaga, prepeljanega po železnici zmanjšal iz 21% na vsega 8,4%, kljub temu, da se je celotni obseg prepeljanega blaga močno povečal. Podobna je tudi slika v potniškem prometu, zlasti mednarodnem. Tudi število zaposlenih na železnicah se je v zadnjih tridesetih letih v Evropi praktično prepolovilo.

Za ponovno oživitev železnic zato Evropska unija predlaga postopno odpiranje železniškega trga v Evropi. Temeljni kamen je bil položen že leta 1991 z direktivo 91/440, ki je zahtevala vodenje ločenih računov za upravljanje železniške infrastrukture in izvajanje železniških prevoznih storitev. Direktiva je že amandmirana z drugim paketom direktiv, na podlagi katerih je predvideno dokončno oblikovanje notranjega trga v železniškem prometu v prihodnje. Pomemben vzvod konkurenčnosti naj bi predstavljal prihod novih železniških operaterjev ter prost dostop do infrastrukture. Drugi paket ukrepov nadalje predvideva odpiranje nacionalnih tovornih trgov za kabotažo ter uveljavljanje visokih standardov varnosti in interoperabilnosti v železniškem prometu.

Sedanje izkušnje implementacije evropske železniške zakonodaje kažejo različne pristope posameznih držav pri postopkih reorganizacije in preoblikovanja železnic. Na posvetu razpravljalci iz Velike Britanije, Nemčije, Avstrije, Danske in Slovenije predstavljajo svoje modele reorganizacije železnic, bistven doprinos posveta pa bo dan z medsebojno primerjavo in soočenjem mnenj glede modelov reorganizacije železnic, kar bo vrednoteno na podlagi ocene dobrih in slabih izkušenj pri privatizaciji železnic, posledic, nevarnosti, pasti ter socialnega položaja zaposlenih, predvsem z vidika viškov zaposlenih na železnicah.

Vezano na reorganizacijo in preoblikovanje železnic se bodo udeleženci posveta dotaknili tudi širšega pomena železnic in prometne politike za narodno gospodarstvo ter varovanje okolja glede na druge vrste transporta ter o vplivu lobijev na izvajanje prometne politike.

Želja organizatorjev posveta je, da posvet v svojih zaključkih nakaže smernice možnega bodočega razvoja reorganizacije in preoblikovanja Slovenskih železnic, nevarnosti in pasti privatizacije ter morebitnih sprememb v procesu reorganizacije, ki bi jih veljalo upoštevati.
 
Regionalni seminar o transportnih koridorjih
22.07.2003 11:00:09
seminar_o_transportnih_koridorjihV Ljubljani je 23. in 24. junija 2003 v okviru Evropske zveze delavcev v transportu (ETF) potekal regionalni seminar o transportnih koridorjih, na katerega so bili povabljeni predstavniki transportnih sindikatov iz Slovenije, Hrvaške, Bosne, Madžarske, Avstrije in Italije. Seminar sta vodila Cristina Tilling, politična sekretarka ETF in Drago Torej iz Sindikata strojevodij Slovenije. Prvi dan seminarja je bil namenjen predstavitvi koridorjev, globalizaciji in njenih vplivih na regionalno integracijo in transportni sektor, nato pa so se udeleženci razdelili v dve delovni skupini in razpravljali o mednarodnih prednostnih nalogah sindikatov ter oblikovali predloge zaključkov seminarja. Po mnenju delovnih skupin je za razvoj prometnih koridorjev bistvenega pomena vzpostavitev socialnega dialoga in sicer tako na nivoju države pri oblikovanju prometne politike, kot tudi na podjetniški ravni pri kolektivnem dogovarjanju. Skupina meni, da je potrebno čimprej dosledno izpolnjevati zahteve iz evropske Bele knjige o transportu, ki daje prednost pospešeni obnovi in modernizaciji železnic. V Sloveniji je ta zaostanek za razvitim evropskim omrežjem že tako velik, da ogroža tehnično in tehnološko povezljivost našega sistema z evropskim. Skupina tudi ugotavlja, da je potrebno vzpostaviti sistem poslovnega in sindikalnega sodelovanja namesto konkuriranja, ki lahko privede do t.i. socialnega dumpinga, s katerim se bo zaposlenim zaradi tržne logike ustvarjanja dobičkov na račun lastnikov kapitala močno znižala raven delovnih pogojev, zdravstvene varnosti in zaščite pri delu. V razpravi, ki je sledila, je Mirko Antolovič, predsednik Sindikata železničarjev Slovenije opozoril, da pogreša akcijsko naravnanost mednarodne zveze sindikatov. Ko bo šlo zares, bodo potrebne konkretne metode pritiska in predvsem tu vidi potrebo, da se mednarodna sindikalna združenja aktivneje vključijo v bitke, ki jih sindikati na domačih tleh bijemo za vzpostavitev socialnega dialoga. Dr. Peter Verlič pa je predstavil trenutno stanje na področju socialnega dialoga na železnici in v državi. Formalno ima država sprejet socialni sporazum, ki je najvišji akt socialnega dogovarjanja med vlado, delodajalci in sindikati, a kaj, ko se nič od napisanega ne izvršuje. Udeležence je tudi opozoril na dejstvo, da država prometne politike vse od svojega nastanka sploh nima, večino denarja pa se namesto v železnice nameni raje v gradnjo avtocest. Lep primer je gradnja drugega tira od Divače proti Kopru. Namesto, da bi vlada intenzivno posodabljala železnice, se je odločila za grob model privatizacije železnic mimo vednosti sindikatov, s čimer je mimogrede kršila socialni sporazum, dva zakona (o preoblikovanju železnic in soupravljanju delavcev) ter poleg naštetega še določbe kolektivne pogodbe in dogovora o sodelovanju delavcev na Slovenskih železnicah. Seminarja sta se kot gosta udeležila tudi minister za promet Jakob Presečnik in predsednik uprave Slovenskih železnic Blaž Miklavčič. Minister za promet je v svoji predstavitvi opozoril na pomembno prometno lego Slovenije, ki leži na križišču V. in X. Koridorja. Postregel je z informacijo, da bo prometna politika obravnavana na Vladi še letos pred počitnicami, v jeseni pa že v parlamentarni proceduri. Pred kratkim se je sestal tudi z italijanskim prometnim ministrom, saj bo Italija naslednje pol leta predsedovala Evropski uniji. Oba ministra sta poudarila pomen sklepov t.i. Van Mirtove komisije pri Evropski uniji. Po besedah ministra Presečnika, zaključki in naloge komisije kažejo, da Slovenija tu najde svoje konkretno mesto in konkretne projekte. Žal pa je bil minister preveč splošen, tako, da ne vemo, katere konkretne projekte je imel v mislih, minister pa se je tudi izognil odgovoru o njegovem videnju socialnega dialoga s sindikati. Predsednik uprave Slovenskih železnic Blaž Miklavčič je predstavil Novo smer in znotraj nje opisal novo vizijo Slovenskih železnic: tržno usmerjene železnice, ki obvladujejo stroške in so dobro tehnološko opremljene. Železnice potrebujejo tudi odlične storitve, ki so jih sposobne ponuditi trgu. Vse to pa bodo dosegli, kako pomenljivo, - zaposleni. Tudi predsednik uprave ni neposredno odgovoril na zastavljeno vprašanje o socialnem dialogu, je pa dal jasno vedeti, da je tržišče zanj na prvem mestu, temu pa je potrebno podrediti ostale aktivnosti.
 
Ustanovitev ekonomsko socialnega sveta na SŽ
16.07.2003 11:02:29
19. člen Zakona o preoblikovanju in privatizaciji Javnega podjetja Slovenske železnice d.d. (Ur.l.RS št. 26/2003) določa, da Javno podjetje Slovenske železnice d.d. in reprezentativni sindikati zaposlenih v njem, najkasneje do 31. julija 2003 ustanovijo Ekonomsko socialni svet kot posvetovalno telo, ki bo sestavljeno iz enakega števila predstavnikov delojemalcev in delodajalcev s področja železniškega prometa, s ciljem dogovarjanja o socialni problematiki zaposlenih v obdobju do izvedbe preoblikovanja Javnega podjetja Slovenske železnice d.d..
Na tej podlagi smo spodaj podpisani reprezentativni sindikati na Slovenskih železnicah d.d. v Ekonomsko socialni svet imenovali naslednje člane:
1. Drago Torej
2. Jože Pavšek
3. Mirko Antolovič
4. Roman Jakopič
5. Avdo Mešič
6. Ivan Šenkiš
7. Srečko Hvauc
8. Silvo Berdajs
Izhajajoč iz zgoraj navedenega pričakujemo, da bodo imenovani tudi predstavniki delodajalca s področja železniškega prometa, in sicer v enakem številu tako, da bo lahko organ opravil nalogo, ki mu jo nalaga Zakon o preoblikovanju in privatizaciji Javnega podjetja Slovenske železnice d.d..
Ob tem pa vas želimo opozoriti, da imamo informacije, da je uprava Slovenskih železnic d.d. že obravnavala strokovna izhodišča za izdelavo sanacijskega programa Javnega podjetja Slovenske železnice d.d., ki jih je pripravila strokovno projektna delovna skupina imenovana s sklepom Ministrstva za promet. Ker je gradivo, iz nam povsem nerazumljivih razlogov, zaupne narave, z njim nismo seznanjeni. Smo pa trdno prepričani, da so izhodišča za izdelavo sanacijskega programa po vsebini vsekakor tudi predmet dogovarjanja na Ekonomsko socialnem svetu, ki ga določa 19. člen Zakona o preoblikovanju in privatizaciji Javnega podjetja Slovenske železnice d.d..
Zato zahtevamo:
1. Da Ministrstvo za promet, ki je imenovalo projektno delovno skupino za pripravo strokovnih izhodišč za izdelavo sanacijskega programa Javnega podjetja Slovenske železnice d.d. oz. organ, ki je za to pristojen, iz gradiva umakne oznako zaupno
2. Da se gradivo takoj, vsekakor pa pred obravnavo na seji Vlade Republike Slovenije, ki je, na podlagi 13. člena Zakona o preoblikovanju in privatizaciji Javnega podjetja Slovenske železnice d.d., pristojna za njihov sprejem, posreduje članom Ekonomsko socialnega sveta v obravnavo.

Lep pozdrav,

SINDIKAT STROJEVODIJ SLOVENIJE Predsednik:
l.r. Drago Torej

SINDIKAT ŽELEZNIČARJEV SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Mirko Antolovič

SINDIKAT ŽELEZNIŠKEGA PROMETA SLOVENIJE Predsednik:
l.r. Ivan Šenkiš

SINDIKAT ŽELEZNIŠKEGA TRANSPORTA SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Jože Pavšek

SINDIKAT DELAVCEV ŽELEZNIŠKE DEJAVNOSTI SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Srečko Hvauc

SINDIKAT PROGOVRŽEVALNE DEJAVNOSTI SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Roman Jakopič

SINDIKAT VOZOVNIH PREGLEDNIKOV SLOVENIJE
Predsednik:
l.r. Avdo Mešič
 
szs
 
Copyright © SŽS 2009 RoLAN hiška